Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hur länge har ni era bilar

Hur länge har ni era bilar

Jag brukar byta bil med jämna mellanrum till min frus stora förtjusning...not.
Hon hatar det

Jag brukar ha bilarna några månader och seda sätter jag ut en annons och letar efter andra bilar som jag kan tänkas byta mot.

Det brukar funka bra.

Hur länge brukar ni ha era bilar?
Är de flera år eller tröttnar ni också på dem snabbt som jag gör?

Man lär sig rätt så mycket om olika bilar för det är alltid något som måste göras på dem.
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jo patrikke,jag har Opel Astra--07.Hade en sådan förut också -85 som hade gått 21 000 mil,så jag byter inte så ofta.Som pensionär boende på landet måste jag ha en fungerande bil.S k allmänna kommunikationer är det långt emellan och dom som finns går alltid åt fel håll vid fel tid! Inte mycket att skratta åt, patrikke!
Jag skrattade inte åt vad du hade för bil hviktor utan mer om du ville byta.

Inget ont.

Jag bor också på landet och har inga kommunala transporter.
En väl fungerande bil är superviktigt.

OM min skulle gå sönder så får jag kanske låna frugans bil om det passar in att inte hon ska ha den just då.

Annars får jag använda mina nya skor....eller stanna hemma.
...och jag som inte har varken fru eller extra bil eller nya skor..... Stanna hemma är inget alternativ,man måste ju ha mat!Hugaligen så hemskt! Men jag har själv valt att bo här så....
Annons
Har du inga gamla skor du kan använda då?

Det är ju lite mer problem för oss på landet ään för de som bor ovanför butiken som har öppet 24/7.

Men som du säger så är det självvalt.
Tänk att bo i stan och aldrig få en tyst stund och det åker bilar hela tiden.


Jodå! Bara gamla skor. Men inte roligt ändå. Bära matkassar ett mil eller två! Armarna kan bli så långa att man kan gå rak och plocka blåbär....
Plocka blåbär kan inte stadtsborna göra på hemmaplan
Jo patrikke...
Om det fortfarande handlar om bilar. Jag har hittils bytt bil vart fjärde år ungefär. Så det har alltid blivit en olönsam affär. Men nu har jag nog gjort mitt sista bilköp. Sen får det bli färdtjänst. En modern bil håller ju inte längre än så. Alltid är det något som fallerar.
Sist var det lamellerna.

Tacka vet jag gamla Volvo Pv-68. Några få rörliga delar. Hade den inte rostat i bärbalkarna, hade jag nog haft den än i dag. vilken lång härlig golvväxelspak det var. Man kände sig som en Kung.

Så de så...
Ha de
patrikke

Var inte bilarna lättare att arbeta med förr?? I dagens bilar är det ju nästa lögn att byta en glödlampa. Trångt... så det förslå!!
Jag har ju mest gamla häckar men nog verkar det som om att det var mer plats överallt i de äldre bilarna.
Utom i kupen då kanske men där är man ju aldrig
I dag och igår kan ni tro att jajg svor över min bil!

Värmepaketet har sprungit läck.
Ett sånt j---a bök det är med att byta det.
Jag hade lite tur för jag har en likadan bil som jag ska skrota som det satt ett helt värmepaket i och skroten hann inte hämta det innan jag tog ur det.

Nu sitter det på min andra bil i alla fall och är så tätt och bra:)

Samtidigt när jag höll på och bökade där så snyggade jag till bland lösa sladdar och liknande.

Nu är det bara att sätta fast lite plast och handskfack så är jag klar.

Om ca 5 sekunder sover jag nog.....
God natt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem