Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

undran

undran

Läste i tidningen att det skulle börja sändas fler utländska kulturprogram i TV. Undra om de ska börja sända Efterlyst fler kvällar i veckan då...........
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Hej Visa alla =D Man ska vara snäll mot alla! Jag har en på hur man ska vara snäll:"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"!


och God Jul


George jag beundrar dig för att du kan lägga ned så mycket energi på att rätta vad andra skriver, men här på IS så är det fritt
fram att skriva även för dem som är mindre duktiga på den konsten. Jag tog inte illa vid mig för jag är ganska van vid detta laget att folk och fä har synpunkter på stavning och avstavning osv.
Sen framhåller jag principen att det är bättre att skriva det man tänker än att inte skriva alls.
oavsätt om det är rätt eller felstavat eller felformulerat.
Idag behöver man inte fundera länge om man inte förstår, det är bara att börja att kommunicera.

Sedan har vi redan avvisning av personer om de har utfört brott i Sverige oftast efter att de har avtjänat sitt straff. Men det sker oftast i tysthet. Och behöver inte basuneras ut.

mvh // göcke
George!
Du vill ha hjälp med svenskan. OK! Finns mycket att tafsa i,men vi tar meningen,
" DET ÄR SÅ ATT JAG FÖRSÖKT ATT LÄRA MIG PERFEKT SVENSKA" osv.
Du har verbet Försöka i Supinum,Försökt, skriv i Perfekt(um) HAR FÖRSÖKT LÄRA MIG osv.
Prövar du verbet i imperfekt(um) Försökte, Skriv FÖRSÖKTE LÄRA MIG osv.
I båda fallen får vi känslan av att du slutat försöka, men det har du ju inte.
Använd alltså Presens, JAG FÖRSÖKER LÄRA MIG osv. Keep going!

Själv gör det mig inget om det stavas eller skrivs lite Hipp som Happ.
Det är innehållet som gäller.
Om dig och dina åsikter skulle någon skämtsamt kunna säga:
Du är en lycklig människa, du har ju nöjet att få vara med folk, klokare än du själv. Sant eller inte! Vem vet?
God Jul och sånt!
Tänker inte gå in i någon polemik om detta!
Tack för mig!
Terve!
Annons
Touché (var det rättsatavat??)
kanse man kan fåsmäll på säften om man smakar sej lite på särringen?
Båda mina barn, 18 och 21 år har flyttat från Sverige, de vågar inte bo kvar i Malmö p g av att de inte vågar gå ut efter mörkrets inbrott. Jag har inte gjort det på många år men det är svårare för ungdomar som kanske vill ut o roa sej på kvällarna. Det är tyvärr omöjligt numera i kära gamla Malmö, utan att riskera liv och hälsa.
Marianne: Hade du slängt ut tv:n om det hade hänt utanför "Sibylla" och det va svenskar som hade kollat på och misshandlat??
Tråkigt det du skriver om Emma, mycket tragiskt. Min åsikt är att man ska kunna röra sig fritt i detta land, på kvällar, dagar eller var eller när man vill. Detta gäller oss alla som bor i detta avlånga land, om vi är infödda eller ej spelar ingen roll, alla ska kunna känna sig lika trygga och alla ska respecktera vad som gäller.

Kontentan, kan man inte acceptera detta har man ingen här att göra. De regler vi har följer jag och de mina, så ska även gälla alla som vill dela detta land med mig. Så svårt kan det inte vara att förstå, vi lever i ett fritt land och då ska vi kunna röra oss hur vi vill och jag ska kunna släppa ut mina barn utan att vara livrädd för vad de kan råka ut för.


Och håller med det KAma skrev :"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"! Visst det låter fint och jag har alltid levt efter den parollen, men tyvärr det är inte så vanligt att andra lever så....



Emma: Så dina barn har blivit flyktingar. Var har de sökt asyl? Har de åberopat politiska eller humanitära skäl? De kanske tillhör en ny kategori: fegflyktingar. Du kanske kan följa efter och hävda din rätt till anhöriginvandring. Du skulle annars kunna fly till Närke - "gnällbältet".
Välkommen hit Emma, för det är väl du från Antikprat?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem