Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Mediaplayer 11

Windows Mediaplayer 11

Krångel... Jag försöker se på film från SF-Anytime. Det kommer upp en ruta som ber mig uppgradera min mediaspelare för att kunna spela upp krypterad film. Jag klickar på länken, kommer till en microsoft-update-sida typ... Där finns en knapp som jag ombeds klicka på, "upgrade" står det lämpligt nog på den. Men den sabla knappen är ju GRÅ - inaktiv alltså! Har provat att ominstallera mediaplayern men det funkar inte i alla fall...
Snälla hjälp, jag blir så less på att saker måste trassla jämt...
Tack på förhand!
//Linda
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

LindaW !

En gammal beprövad grej är ju att köra Media Player 11 en gång till.
Prova!
Vaddå "köra"? Ska jag installera om den menar du? Det har jag redan gjort, men det hjälpte inte... Fler tips mottages tacksamt!
LindaW , försök att gå till windows update och kör avanserad uppdatering, inte den snabbaste som de vill rekomendera. är något grått på MS sida så har det troligen att göra med att din dator inte har alla verktyg installerade för detta.
Annons
Göcke
var hittar man avancerad uppdatering på Win update? När jag öppnar den i min dator så inte ser jag nåt sånt
Hrmpf... Min puckade dator fattar inte hur man ska göra saker... (fyi; jag har Windows XP home edition). Jag öppnade updatesidan som genast ber mig högerklicka på informationsfältet & tillåta att active x-kontroll körs. Men min dator visar såklart inget informationsfält, så jag kan inte köra nån active x, & följaktligen inte heller uppdatera datorskrället... Suck!
du kommer till MS sida och får två val där

snabb installation är den man får med på köpet, den andra måste man välja själv.
LindaW , då är du på väg i rätt riktning i alla fall, utan just denna activx komponent så strular det för dig
Jamen hur ska jag göra nu då, när jag inte ens kan hämta uppdateringar eftersom jag inte har activex-kontrollen som behövs? Om man inte har ett informationsfält där man kan tillåta activex, vilket jag i vanliga fall HAR, finns det nåt mer sätt? Jag är inte bra på det här...
kommer du fram på denna länken
[http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=sv]
Nej... Alltså jag kommer till Microsofts sida, men där står det att jag ska högerklicka på informationsfältet, som jag inte har, för att köra activex-kontrollen... Surt...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem