Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Mediaplayer 11

Windows Mediaplayer 11

Krångel... Jag försöker se på film från SF-Anytime. Det kommer upp en ruta som ber mig uppgradera min mediaspelare för att kunna spela upp krypterad film. Jag klickar på länken, kommer till en microsoft-update-sida typ... Där finns en knapp som jag ombeds klicka på, "upgrade" står det lämpligt nog på den. Men den sabla knappen är ju GRÅ - inaktiv alltså! Har provat att ominstallera mediaplayern men det funkar inte i alla fall...
Snälla hjälp, jag blir så less på att saker måste trassla jämt...
Tack på förhand!
//Linda
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Lucky Swede

Om inte detta pop-fönster dyker upp,där det stå ...

Tillåt AktivX-kontroll!! Hur gör man då??? Det är ju detta som är problemet!
Thomas2 - jag utgår återigen då ifrån att du försöker göra uppdateringen med IE?
Problemet skulle då MÖJLIGEN vara att du har aktiverat Blockering av popup-fönster? Detta stänger du av genom att trycka på Verktyg i menyraden på IE och väja Avaktivera.
Som jag sa är detta inte heller vad jag skulle vilja kalla ett popup-fönster - utan det lägger sig som en smal extra list mellan sidan du är på och undre delen av menylisten.

Nu skall jag gå och sova en stund. Du kan ju alltid försöka kontakta mig. Jag bor bara någon mil från dig!

Blessings

LuckySwede®
Nä, det gjorde såklart ingen skillnad... Thomas2! Nä, precis, problemet är just att jag inte får upp nåt informationsfält med möjlighet att köra activex... När jag startar upp min Explorer däremot, då kommer informationsfältet upp, fast bara ibland, & påstår att min hemgjorda startsida vill köra activex... Ibland svarar jag att det är ok, ibland inte, men jag märker då ingen skillnad...
Annons
luycky Swede

D får gärna komma och hjälpa mig"!!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem