Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Flera adresser till hemsidan

Flera adresser till hemsidan

Hej.
Min fru ska ändra på hela sin hemsida då hobbyn fått lite omorganisation och då vill hon byta hemsideadress.
Men för att gamla besökare ska kunna hitta till den nya sidan så vill hon ha kvar sin gamla adress, och samtidigt så ska den nya adressen också finnas där.

Var registrerar man en "dubbelsida" ?
Jag vet om att man måste ha två namn registrerade men var vänder man sig för att få båda adresser att gå till hemsidan ?

Mvh Mattias
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är väl bara att sätta en länk till den nya hemsidan på den gamla och ha en text där som talar om att man bytt adress.
Nej..... Så lätt är det inte tyvärr....

Den Nya sidan ska byggas på den gamla men eftersom det då bara finns en ny sida med en gammal adress så blir det inte rätt

Två Adresser till den nya sidan är vad hon vill ha.

Och det har jag sett flera som har så det är möjligt.
Vill bara veta hur och var jag fixar så det går att genomföra...

Mattias
zactell , fundera på vad det är du gör med adresserna ,
så kommer du på hur du löser det.
Annons
Lite att läsa:

http://www.umu.se/umu/webbinfo/hjalpsidor/redirect.html

http://www.seo-forum.se/allmaen-seo-info/4212-301-redirect-vad-varfoer-hur.html
Hmmm.... Antingen så kopplar inte jag vad NI menar, eller så kopplar inte ni vad jag menar.

Min fru har en hemsida som heter www.stargeckos.se
Hon vill ha kvar den adressen så pass länge tills alla har kopplat att hon har en annan adress också.
Den nya adressen är inte klar än men som ex. så säger vi att hon vill ha www.starlinda.se (hon heter Linda)

Hur kan man få att hemsidan har båda dessa adresser kopplade till sig ?
Två adresser till en sida.
Hennes nuvarande sida ska alltså ändras om helt i utseende m.m. eftersom hon ska ändra lite på sin hobby, men en ny adress ska tilläggas så hon har två adresser.

Mattias
Det är faktiskt ganska enkelt. Man ber helt enkelt sitt webbhotell att peka om den gamla adressen till den nya. Tyvärr kan det det hända att de tar ut en liten avgift, men det kan det vara värt

Henry
lotraco!

Kollade din profil och hemsida. Du blir en tillgång i framtiden.
Du kan nog inte ha två olika adresser till en domän.
Köp en domän till där du lägger den nya sidan. Då kan du peka om den gamla till den nya.
Bäst är ju att fråga ditt webbhotell
leiake!

Tack för de orden. Kan jag bidra gör jag det

/Henry
om adressen (ip nummret) är den samma så reggar man sin ny domän och pekar båda domän namnen till samma ipadress.

det är ju ipadressen som man vill gå till eller till en virtuell katalog på den adressen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem