Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Flera adresser till hemsidan

Flera adresser till hemsidan

Hej.
Min fru ska ändra på hela sin hemsida då hobbyn fått lite omorganisation och då vill hon byta hemsideadress.
Men för att gamla besökare ska kunna hitta till den nya sidan så vill hon ha kvar sin gamla adress, och samtidigt så ska den nya adressen också finnas där.

Var registrerar man en "dubbelsida" ?
Jag vet om att man måste ha två namn registrerade men var vänder man sig för att få båda adresser att gå till hemsidan ?

Mvh Mattias
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

zactell : Det går inte att peka sitt domännamn till en IP-adress hur som helst på ett Webhotell. För på ett webhotell så kan tiotusentals kunder ha samma IP-adress till sin hemsida..

Detta kallas virtual host, och innebär att en stor mängd domännamn kan vara pekade till samma IP-adress. Det är sedan upp till webservern vart ditt domännamn ska ta vägen.

Därfär är det viktigt att du berättar för oss vart din fru har sin hemsida, om hon har den på en egen dator/server eller om hon har den på ett webhotell?
zactell: Jag spanade in din frus hemsida www.stargeckos.se, och såvitt jag kan se så använder hon webhotellet one.com eller? Rätta mig om jag har fel.

Är det så så får jag göra dig och din fru besvikna. För detta står under FAQ på deras hemsida:

"Vi erbjuder inte möjligheten att ha fler domännamn till ett webbhotell. Önskar man fler domännamn kräver detta ytterligare beställningar. Det är sedan möjligt att skicka en besökare vidare mellan olika domän via ett script."
Okej.

Jag ska undersöka med One.com om vad som är möjligt att göra

Tackar för svaren så länge och jag återkommer när jag vet mer.

Mvh Mattias

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem