Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Steka fläsk

Steka fläsk

Hej
Jag gillar stekt fläsk med löksås, men när jag steker fläsk nu för tiden så sprätter
det flott på hela spisen och även ned på golvet.Nu har frugan nästan förbjudit mig att steka fläsk av den anledningen.Det har ju inte varit så tidigare utan jag upplever det som det har kommit på senare tid.Något förslag???
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Lägg ett torkrullepapper över stekpannan, enkelt eller dubbelt. Men ej så tajt att det fattar eld.
På så sätt förlorar Du ingen värme och fräset är kvar i pannan, eller fastnar på papperet. Genialskt enkelt,

försöka duger.

HEJ.
Stekfläsk med löksås är en favorit, lagar jag till ibland. För att undvika stänket skaffade jag ett lock av nät som är transparant. Inget stänk alls på
spisen eller golvet
Finns att köpa i affärer som säljer kökutrustning.
ett litet tips.

Vänd stekfläsket i lite vetemjöl innan du lägger det i pannan så stänker inte flottet omkring så mycket
Annons
När jag steker inte fläsk men bacon så anväder jag mig av min grill med stekplatta på.
Då blir det knaprigt värre och inte ett stänk inne

Det borde ju gå lika bra med fläsket.
Kom över med några paket så ska vi steka fläsk!!

Det är en av mina favoriter också.
Frågade kocken på min restaurant hur proffsen steker fläsk.

Hör och häpna!! Dom häller i en klick smör eller margarin i pannan först. Det skvätter tydligen inte då.

En man tyckte inte om ägg. Det gjorde så ont. He,he!!

I receptet stod det slå ägget i pannan.
Klart att det ska vara smör att steka iiiiiiii. Allt jag steker i är med smör!!
Jag tycker att steka fläsk nu för tiden är som att steka svamp .Först måste man koka ur allt vatten innan det går att få en stekyta. Likadant med det mesta i grisköttsväg. Undrar vad de ger grisarna för mat eftersom de dricker så mycket vatten.
Borde väl gå att steka fläsk som man steker bacon i micron.
Några lager hushållspapper under och några lager på ovansidan, kör på full effekt lagom tid. Fettet blir kvar i hush-papperet och fläsket blir mycket nyttigare.
rutan
kan du inte köpa en gris från en lokal bonde? Då kan du ju oxå kolla upp vad han/hon matar dom med. Vi köper en halva på hösten å vi har kanonkött.

svenkalle
Fläsk å bacon ska inte vara nyttigt de ska rinna längs mungipan å man ska smacka å gotta sig.
jigsaw
Då ska du inte använda min metod.
Efter en hjärtop, skyhögt kolesterol och diabetes så har jag börjat änvända den metoden.
Men för den som gillar knaprigt bacon är det en bra metod.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem