Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Steka fläsk

Steka fläsk

Hej
Jag gillar stekt fläsk med löksås, men när jag steker fläsk nu för tiden så sprätter
det flott på hela spisen och även ned på golvet.Nu har frugan nästan förbjudit mig att steka fläsk av den anledningen.Det har ju inte varit så tidigare utan jag upplever det som det har kommit på senare tid.Något förslag???
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

rutan

Förr blandade dom ner sand i maten till grisen,för att den skulle väga så mycket som mögligt när dom sålde den, strax innan den skulle vägas.

Då fick dom mer betalt. !!!!
Det var ju en bättre metod för oss konsumenter. Sanden stannar väl i magen och försvinner i slakten. Vattnet som dom fixar in i fläsket på nåt vis får vi ju betala fullt fläskpris för.
Tänk vad fiskhandlarna lurar oss då!
Så har jag aldrig tänkt men fiskarna BOR ju i vatten!!

Man blir inte förvånad, jag startade ju en tråd för ett tag sedan om att man blir lurade i butikerna.

Rackarns
Annons
Människan har under sin långa utveckling ätit en stor andel mättat fett, och bara en mindre del kolhydratrika vegetabilier

På 1950-talet framkastades i USA hypotesen att mättat fett och kolesterol är farligt för människan, och att dessa bar skulden för det ökande problemet med åderförkalkning och hjärtinfarkt

Moderna kostrekommendationer bygger på denna hypotes som dock aldrig har bevisats vetenskapligt. Tvärtom visar modern forskning att mättat fett och kolesterol i kosten inte påverkar kolesterolet i kroppen nämnvärt och att åderförkalkning och hjärtinfarkt har andra orsaker

Hypotesen lever vidare tack vare forskning sponsrad av livsmedels- och läkemedelsindustrin. Den grundlösa fett- och kolesterolskräcken har skapat enormt stora och lönsamma marknadsområden för dessa industrier
På tal om fläsk!

Köpte färdigkokt skinka i fjol. Aldrig mer!! Den var inte kokt inuti,dessutom smaklös!!

Nu återvänder jag att koka min skinka själv. Då blir den god!

Leiake!!

Ha,Ha!! Hoppas det inte går likadant med årets inköpta skinka.. Som den du köpte i fjol!!
Om man tittar på Tv. Så verkar det som det i dessa dagar handlar mest om valfläsk i olika färger. Man får välja på, kokt rimmat eller avsaltat. En del fläsk blir verkligen grillat.

//ozzy
http://www.bondeliv.se/

Hä kanske man kan få bra tips om fläsk?
Hejsan prova att steka fläsket i ugnen, har testat med bacon på 200C cirka 10 min, lägg bakplåtspapper i botten på plåten. Fungerar jättebra. //ullaog
måste påminna om leiakes tips om att vända fläsket i potatismjöl
innan de läggs i stekpannan, genialiskt enkelt

har testat med att strö lite potatismjöl dirrekt i pannan via en Te sil
fungera bra när det är bacon
Göcke!!

Du är för Gooo!

Mitt i ibland inläggen om julhandeln så svarar du på ett inlägg om "stekt fläsk" som jag tipsade om.

Det finns nog ingen moderator i hela världen som är så vaken som du är.

Internetstart Forum vore ju inget utan medlemmars inlägg, men jag undrar om det hade existerat utan dig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem