Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vill vara kvar på Forum

Vill vara kvar på Forum

Varför petas jag jämt från Forum?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Jo. Men jag ville veta om SuperAntiSpyware tar bort inloggningar? För det vill jag inte vara med om. Det är så jobbigt att börja skriva in användarnamn och lösenord på alla ställen där de ligger sparade för enkel inloggning. Har en hel del sådana ställen jag besöker regelbundet.

Blessings

LuckySwede®
oki min vän. jag kanske var lite för stor i orden innan men jag ska testa å köra en scan imorn å ge dig svar.
Jag använder SuperAntiSpyware och det tar inte bort inloggningar.
Däremot så kan t.ex CCleaner ta bort dom
Annons
Nej jigsaw - du var inte för stor i orden. Så uppfattade jag det inte. Men ibland kanske man inte tänker på alla frågor som man fått. svenkalle säger ju också att det inte tar bort inloggningar - så då tror jag att jag skall pröva det. Jag kan få tag på professionalversionen där - och den bör väl ha en hel del extra funktioner också.

Blessings

LuckySwede®
oki LuckySwede.
Då önskar jag dig lycka till. Sen CCleaner är ett bra program istort sett det enda jag litar på efter formateringen, men det rensar bra.
LuckySwede
Så nu har jag scannat å stått i och inloggningsuppgifterna finns kvar. Nu e vi 2 mot 1 så nu får du lita på oss haha. Ha en bra dag.
Jag använder SpyBot och där kan jag välja vilka cookies jag vill ha kvar och om cachen ska rensas. IS är en av de cookies som jag alltid lämnar kvar och då funkar inloggningen.
Jag provade SuperAntiSpyware Professional och skannade genom min dator. Det enda det hittade var litet cookies - och det är jag inte så rädd att ha kvar i min dator. Tyvärr trivdes inte programmet särskilt bra med ett tillägg i min browser. Jag har ett så kallat e-kort för att kunna göra säkra betalningar med mitt Visakort över nätet. Det lägger in ett tillägg i browsern. När jag hade SuperAntiSpyware Professional installerat kraschade det tillägget hela tiden - med påföljd att det inte gick att hålla IE öppen.

Vad som var bättre är att en kompis till mig ringde idag på morgonen och hade fått in ett falskt AntiSpyware-program som heter Antivirus 2009. Det var ett riktigt bluffprogram med en riktigt elak infektion i datorn som följd. Bland annat fanns det instruktioner om hur man skulle avinstallera det. Man skulle gå till programmappen och klicka på en fil som heter uninstall - det vill säga "ta bort". Problemet var bara att den filen inte alls tog bort programmet - utan installerade om det igen!!
Det jag skulle komma fram till var att SuperAntiSpyware Professional tog bort det här skräpet direkt - och det är både jag och min kompis glada för!

Blessings

LuckySwede®

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem