Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Debatt

Debatt

Ang. att Forum håller på att dö ut..........

Vilket är bäst om eller när man ger sig in en debatt?

Att kunna mycket om lite?
Eller att kunna lite om mycket?

Jag tror knuten finns där att "folk" inte vågar sig in i en debatt. Man vill ju liksom inte vara svaret skyldig. men om man inte har vanan eller är rädd att göra bort sig.
Ja då faller ju allt platt till marken.

Ett Forum är ju egentligen inte ett ställe där man bara begär hjälp, utan fundamentet är väl att få i gång en dialog om dittan dattan.

Själv tillhört jag nog kategorin att kunna lite om mycket.
Allt för lite vill jag tillägga. Därför vågar jag mig inte ofta in i debatt med en del som verkar kunna och veta väldigt mycket. om väldigt mycket.

En reflektion
så där på kvällskvisten
´n /Ozzy
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag håller med dig i dina reflektioner. Jag känner också att man även om man kan mycket någon gång så drar man sig för att skriva om det pga vissa översittartendenser som jag tycker kan uppstå ibland.

Jaja... Viktigt är i alla fall att man skriver sina inlägg på ett respektfullt sätt...
andreas
vad menar du med "vissa översittarrendenser"?? Det har jag inte märkt förutom från leiake å den människan får man ta som han e. Det finns ett fantastiskt kunnande bland alla här på IS MEN det är ju så att ibland så behöver man omedelbar hjälp å då hade en chatt varit bra. Jag lägger gärna till er på msn om ni mailar mig först så jag vet vilka ni är. Ozzy rockar fett å det hoppas jag att du vet. ska jag inte stjäla men jag kunde inte låta bli.
Jag är medveten om att har man sagt A får man säga B, men jag vill ändå inte hänga ut enskilda personer här.
Hursomhelst så är det INTE leiake jag syftar på.
Annons
leiake vill ofta va motvad kärring om ni kan det utrycket
tjena boax!
Förklara ditt uttryck för en gammal skåning haha! Vi e inte dryga eller tröga men detta vete fan. ölen alltså haha!
du får ta en öl till så förstår du vad en smålänning menar, ni kanske säger gå mot strömmen men vi säger motvad kärring kul vaaa
Träta, motvalls käring, rocka fett. Förlåt en gammal gubbe, vad betyder rocka fett? en svag aning men....
Det var inte det jag sökte när jag gjorde mitt inlägg.

andreas/ är inne på rätt spår. Respekt för det skrivna ordet och dess innebörd, det står alltid en människa bakom som kräver just detta. Det är vad det handlar om.

Debatt, dialog. snacka om något aktuellt ämne, åsikt, eller problemlösning.
Det är sådant jag eftersträvar. Men som jigsaw tycker, en Chatt. Men vadå, det lever väl inte ett öppet och läsbart Forum vidare på. OK, parallellt, men inte enbart.

Eller är jag gammalmodig och en torrboll och har tomtar på loftet?
för nu/
//Ozzy

boax
Detta visste jag inte men jag kan gå emot strömmen iallafall för jag har en fru haha. Jag brukar slå näven i bordet å säga att du har rätt min lilla älskling (100kg) Jag 65kg.
Jag har funnits på IS under annat namn tidigare.
Nu tycker jag diskussionen börjar likna den vi hade år 2007. Jag kallade mig då för Poppo.
Så om Du vill se vad vi då pratade om, så gör Du så här:
Gå till den högra spalten på Forumet där det står: "Sök i Forumet". Klicka där på "Sök efter" skriv "Poppo" i den rutan. Och i rutan "Ämne" klickar Du på "Skribent" och därefter kommer Du att se många diskussioner jag och flera av oss "gamla" IS-are var med i.
Bl a den tråd jag startade "Forumet är tyst varför det?"
Mycket av det som då skrevs under den rubriken gäller än idag. Tycker jag tyvärr.
Ozzy du är en av dom som jag högaktar på IS. Men nu e jag väl lite väl gråtmild för jag lyssnar på Jim Reeves í´d rather have jesus i hörlurarna. Men du å flera med dig e bäst. Vill ha din mail. Skicka till min hotmail.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem