Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Debatt

Debatt

Ang. att Forum håller på att dö ut..........

Vilket är bäst om eller när man ger sig in en debatt?

Att kunna mycket om lite?
Eller att kunna lite om mycket?

Jag tror knuten finns där att "folk" inte vågar sig in i en debatt. Man vill ju liksom inte vara svaret skyldig. men om man inte har vanan eller är rädd att göra bort sig.
Ja då faller ju allt platt till marken.

Ett Forum är ju ege...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Ozzy
Medlem sedan: 2006-12-30

Ja Estrid.
Det verkar som historien upprepar sig och att ett liv efter detta då som nu även är bekräftat.
Åsikterna verkar vara densamma om allt och ingenting.
Nu läste jag inte så många inlägg "Poppo/skribent.

Nytändning eftersträvas.
Ett ämne som kommer att bli hett är Växthuseffekten.
En person väl insatt i ämnet påstår att detta inte påverkar miljön om jag fattat rätt.
Här är två motsatta åsikter. Frågan är vilken som är det rätta. Om detta tvista de lärde.

Ett annat. kommer bilen som går på vatten att snart ta över inom bilindustrin. Ett nytänkande måste ju till helt klart och det snarast.

Ett annat.
Snart kommer vi ha datorskärmen inbyggd i glasögonen och tangentbordet det tar vi upp ur innerfickan, vecklar ut och skriver rakt upp och ner där vi för ögonblicket befinner oss. Eller alla går och synbart snackar för sig själva, när de i verkligheten är uppkopplade på Nätet
Allt trådlöst naturligtvis. Finns redan i dag, eller?

Då blir det snurr på Forumet, förhoppningsvis.
Det är sagt av mig, att i rätt miljö och rätt tidpunkt flödar inspirationen.

Fast just detta liknar mer en monolog.
Men det rättar vi till eller hur?
Kopierat från Ozzys inlägg:

Jag tror knuten finns där att "folk" inte vågar sig in i en debatt. Man vill ju liksom inte vara svaret skyldig. men om man inte har vanan eller är rädd att göra bort sig.
Ja då faller ju allt platt till marken.

Ett Forum är ju egentligen inte ett ställe där man bara begär hjälp, utan fundamentet är väl att få i gång en dialog om dittan dattan. Slut på citat.

Om du visste hur rätt du har Ozzy, så är det. Folk vågar inte prata om olika saker på forumet för att de antingen agerar precis som du antyder eller är rädda för att moderatorerna bannar dem. Har själv råkat ut för att vara för "frispråkig" och blivit bannad. Blev tagen till nåder igen. Jag efterlyser en chattfunktion på IS. Givetvis med en ton och respekt som alla respekterar. Om någon nu skulle vilja chatta med mig på MSN, så är min adress: ivobaloo@live.se. Tala bara om att ni kommer från IS så ser jag fram emot att chatta med ALLA! MVH, Ari

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem