Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Söka efter en låt

Söka efter en låt

Hej mitt i natten , ja så va det så här att jag tappade en låt /fil när jag skulle bränna ner en cd , har sökt i genom datorn med . Start menyn sök och hela den baletten och jag hittar den inte , vad ska jag göra eller hur ska jag göra ?
Jag har gått igenom några mappar manuellt men jag hittade inget där plus att jag blev trött *s*

Vet att jag har skrivit om ett liknade problem förrut men jag hittar inte den tråden .
Tackar för svar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

God morgon…



Jag har Windows vista- Windows media player- och skriver in artistens namn i sökrutan,,,
…men detta har du förstås redan gjort???!!!
God Morgon på dig med lasse940 , näpp det hann jag inte göra för jag trodde inte att jag skulle göra en sån tabbe , jag borde veta bättre iom att jag är lite för snabb i tanken men inte lika snabb i ögonen . ( har ju gjort såna tabbar förr ) :P
Vad kan jag göra ?
Jag är inte så bra på vare sej mina eller andras problem, men du kan kanske prova med att återställa datorn till ett tidigare datum...ex. augusti eller september...eller vänta tills dom andra i forumet har vaknat till, någon kanske har det rätta förslaget...
Annons
Hmm jag undrar om det kan hjälpa , kan ju testa.. men så gär ligger det till iaf

jag kan säga så mycke som att det är låt 11-Martin Rev men vad låten heter har jag ingen aning om , att jag så gärna vill veta hur jag hittar den beror på att just den LP /CD är som en story (historia ) så om jag inte har en låt så tappar det allt iof så kan man ju gissa sig till vad det handlar om så att säga men det blir inte detsamma det tror jag nog dom flesta förstår .
Nu ska jag gå o sova men jag blir jätte glad om jag får tips på hur jag ska bära mig åt .OBS Jag kan inte hitta låt namnet vart jag än kollar så det är dö fött det me :(
Tackar på förhand :)




lasse940 du verkar vara en snäll typ du som svarar på mitt knepiga inlägg men det är jätte snällt att du vill hjälpa mig *L*

O jag vet att det lär komma fler senare det är ju faktiskt sent / tidigt just nu *S*
Natti natt så länge :)
Jag provade på You tube och skrev "11-Martin Rev" ifall detta tips kan ge dej något...natti natti
Har du kollat här?

http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Rev

Lycka till!
Hej Bea,

Är du vaken nu????

Vet inte hur mycket du kan om datorn etc men för att helt utesluta att den finns kvar på datorn, skulle jag söka på "tid", under sök.
Sök wild files (*.*), från roten på din hårddisk och begränsa sökningen till den dag (igår?) som olyckan inträffade. Då får du ju upp ALLA filer som ändrats under denna dag, och där finns förstås den här filen också med. Även om du inte vet exakt vad filen heter, så ger sökningen sannorlikt ett tillräckligt begränsande filter för att du skall kunna identifiera den från underlaget. Finns den inte här, hjälper förstäs inte manuell sökning!!
Då återstår bara två alternativ:
1. Sökning på nätet via lagliga och olagliga(rekommenderas försyås inte) sökmotorer.
2. Använda ett återställningsprogram för raderade filer. Spåren av filerna finns alltid kvar på hårddisken. Sådana program hittar du på nätet. Återställning fungerar mer eller mindre bra beroende på hur du "misstags" raderat filen!

Tala om hur det gär!
Sök under "Dokument and Setting" i Utforskaren.

Näe Ozzy (Bea).....

Filen kan ju ha hamnat/varit placerad var som helst på datorn. Vad säger att den legat/hamnat under Documenst and Settings????? Har jagmissat nåt?

Igen Bea. Sök från roten, då är du säker att hela hårddisken blir genomsökt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem