Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kollektivtrafik är kass

Kollektivtrafik är kass

Enda gången jag uttnyttjar kollektivtrafiken är när min granne har fel på sin gamla bil. Han är nämnligen min privatchaufför 86 år gammal på gränsen till halvblind. Han startar på 3:ans växel sedan går det så hela resan. Han växlar inte. Otroligt! Min resa är ju inte direkt njutbar men vi kommer från A-till- B med Guds försyn.

Men jag åker hellre med honom än att stå och skaka på en buss.Då är det fel på kollektivtrafiken. Har man bara dessa alternativ att välja mellan då är något galet. Kollektivtrafik är äcklig i storstadstrafik. Men behagligare i mindre tätorter. Det är min upplevelse.

Om jag vore yrkesarbetande och tvingades att transportera mig med kollektivtrafiken varje morgon. Då ligger nog självmord högt på min agenda.
Det är åt "helvete" att stå upp och lukta på alla som glömt att borsta tänderna.

När min granne dör då köper jag en bil igen.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

varför inte köpa en bil nu om ekonomi finnes till sådana utsvävningar?
Egen företagare inom bil och transport och ingen bil?Men det kanske inte är så konstigt,man kan tröttna på det man jobbat med.Har själv erfarenhet av kollektivtrafik både som trafikant och som tunneltågförare,och kan hålla med om att det kan vara en ren skräck upplevelse att ha med resenärer att göra,Har dock klarat mej ifrån oborstade tänder och har heller inte något tåg stående i cykelstället.Hur som helst,vi skall nog vara tacksamma för att det finns kollektiva färdmedel och ibland är man ju tvungen att bita i det sura äpplet.MVH fd Tutf 5882 Pettersson.
jigsaw!

Det finns inget behov. När min granne blir helblind då kör jag hans bil.
Jag har föreslaget detta för honom men han är lite känslig i detta ärende. Så vi får avvakta.He,he!! Det är något med gula fläcken i hans ögon.

Vem vill erkänna att man inte är lämplig i trafiken. Det är ett stort problem.
Jag tror att alla körkort skall ogiltigsförklaras vid 70 års ålder.

Jag kan inte köra när det är mörkt och regnigt. Jag är 69 år. Men ärlig!
Annons
netpet !

Tycker om ditt inlägg. Du vet vad du talar om.

Givetvis skall kollektivtrafiken finnas. Men då får dom skärpa sig. Det skall
vara bekvämt att åka kollektivt. Inte en plåga.
Jag tror inte att dom styrande åker lokalbuss till jobbet. Möjligtvis när dom är bakfulla. Ha,ha!!
leiake!
Inte ens då,För visa sig bland folk vågar de nog inte,vad det verkar ,och bakfulla i kollektivtrafiken,nej knappast.Men nyktra eller åtminstone halvnyktra i valtider då blir det sju Helxxxes "Linsluseri"och le och smila i tid och otid,en plåga värre än hemorrojder.Jag tror att minst bakfull hämtar de andra och skulle "konstpeln" dyka upp så lär det väl knappast bli böter möjligtvis Byter.Tjänster och gentjänster,du vet. . .
netpet!

Nu skall du inte tro att alla politiker är fulla och cyklar omkull. Ha,ha!!

Det händer faktiskt vanligt folk oxå. Jag behövde inte ens en cykel.
Jag stöp ändå. Ha,ha!!
leiake!
Du verkar trevlig att "prata" med,Kanske det blir av igen på IS.Måste ta mej till tvättstugan,Har hört på TV reklamen,att man bör ha kläder och annat rent,och det helst ofta. . .($$$). . .MVH 'netpet'

(Finns annars mest på [www rockforum nu] under samma namn)
I Linköping så brukar kollektivtrafiken sköta sig någorlunda när det gäller busstiderna. Finns en å annan stollechaufför.

Tågtiderna är det värre med. Gräsliga förseningar. Jag brukar hoppa på utan att betala. Dom kan inte göra så mycket åt saken mer än att ringa polisen.
Det har hänt nån gång då och då att "kärringen i mitten av tåget" vill se biljett. Men det är ju inte så att polisens insatsstyrka rycker in med pansarvagnar och piketbussar. Så jag har iaf aldrig stött på några problem.
Ni som klagar vilt på andra resenärer, hur uppträder ni själva om ni åker kollektivt, det brukar heta att man skall bemöta andra som man själv vill bli behandlad, kanske vore bra om ni studerar ert eget uppträdande innan ni klagar på andra.

Själv brukar jag ha trevligt de få gånger jag åker buss, man måste själv vara positiv, så blir allt så mycket lättare
En lantis kommer till storsta´n (Stockholm...)
Att resa med tunnelbana sittande är att föredra, om plats finnes. Men att stå upp och med sina tankar på en helt annan planet är förenat med livsfara både för egen och andras del.
I mitt ”fall” då tåget startade höll jag ett fast grepp med vänstra handen i ett av dom stag som finns mellan golv och tak, jag parerade ytterligare med mitt högra ben något bakåt, när jag i nästa sekund överraskas av en häftig inbromsning och därmed inte hinner med pareringen av samma ben, fast då framåt. Jag slungades nu runt min egen axel och av den halvnelson jag just befann mig i, insåg jag raskt att här gäller det att försöka landa snyggt… och landade det gjorde jag.
Med mitt krampaktiga grepp kvar på staget och med höger armbåge i en sittande kvinnas knä, med mitt ansikte ca två cm från kvinnans ansikte, samtidigt utbristande i vild förtvivlan högt och ljudligt på min värmländska dialekt, hääälllveettte!!!.... Stackars kvinna. Jag bad henne om ursäkt...hon svarar mig inte…
Jag gick av vid nästa station och vandrade vidare för att göra en saklig bedömning av det inträffade...man skulle ha suttit, varför satte jag mig inte???!!! Måste dom köra så f…bannat ryckigt? Varför ska allt jäkelskap drabba mig???

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem