Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Pirater är skurkar

Pirater är skurkar

Läste en insändare i Metro. Undertecknad med Ingmar Fjällström. Undrar om han lever nästa vecka. Ha,ha!

Han jämför Somalias Pirater med fildelningsmarodören Pirate Bay. Dom tar grejer som dom inte betalar för båda två.

Jag håller med. Så får man inte göra. Solklart för alla. Eller hur??
Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Jag tycker att det Pirate Bay håller på med är mycket värre.......
Inte "solklart" för bortåt 60% av Internet-användare i enbart Sverige enligt nån undersökning läste...
denna jämförelse är bara löjlig. Utan torrents stannar internet. Det är lätt å va "ka'ri" när man sitter å skriver. ska man köpa allt så får man va miljonär men det är ni kanske?
Annons
Absolut rätt 'jigsaw' Absolut rätt!
Ni som inte kan göingska så betyder "ka`ri "= kaxig,övermodig.
Naturligtvis är det fel och olagligt att stjäla musik via internet.Om jag tycker om en låt och vill köpa den så räcker det ju att jag också betalar för 15 - 20 skitlåtar som jag inte vill ha
Bra Vargo fast du e nog ganska ensam om å vilja betala 179spänn för 2 låtar. finns ju oxå möjlighetetn å ladda ner lagligt via ginza eller cdon eller nån liknande sida. men det bästa med torrents är väl att man e först med allt musik eller film. jag köper ganska möe film men aldrig musik för just detta som jag sa innan.
Vad är piratebay
Och arbetarna på gustafsberg ska naturligtvis ha betalt varje gång man använder något dom gjort för flera år sen..
Shipmate's..Yarr..Ship at the portside ..Yarr..Top Jolly Roger..
Yarr..All Canon's...FIRE.....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem