Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Pirater är skurkar

Pirater är skurkar

Läste en insändare i Metro. Undertecknad med Ingmar Fjällström. Undrar om han lever nästa vecka. Ha,ha!

Han jämför Somalias Pirater med fildelningsmarodören Pirate Bay. Dom tar grejer som dom inte betalar för båda två.

Jag håller med. Så får man inte göra. Solklart för alla. Eller hur??
Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Varför inte låta alla artister och författare m.m. bli statsanställda med fast lön
den här artikeln säger med stor sanolikhet vad det handlar om i det långa loppet, arbetslöshet
[http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2101895.svd] .
Bra förslag vargo.
Då får vi ju betala genom skatten och film/musiktillverkarna får en säker inkomstkälla.
Annons
Ipred är inget annat än en lag som ger stora internationella företag laglig rätt att utöva utpressning på i princip alla svenskar. Bevisen kan vilken photoshopvan gymnasieelev som helst enkelt fabricera. Dagens utspel visar med all önskvärd tydlighet vad lagen handlar om.
Och vad är ett par skådespelars arbetslöshet mot dom på Sandvik,Volvo mm.
Jojje , det är ingen skillnad att vara arbetslös fabriksarbetare eller konstnär eller målare.

har 400 stycken jobbat med något som sen någon förmedlar utan att de inblandade kan ersättas
och betala sina skulder med.
klart att du skulle bli Fb om du var en av de drabbade.
Göcke!

Inte kan man bli förbannad på sin arbetsgivare för man blir varslad under dessa extrema tider. Man blir nog ledsen och orolig för framtiden. Det måste
kännas hemskt. Konstnärer är mer härdade under sina år i Paris med vin
kvinnor och sång under takåsarna.

Jag fick sparken från Kapp-Ahl i unga år. Men där fick jag skylla mig själv.
Dom kom på mig att använda tjänstebilen privat. Det kändes hårt.
leiake , nog skulle du bli Fb om du lånade xmille och någon sen gör att du inte får in kostnaden för lånet.
Sluta upp med att bli fb nu, ni blir bara arga
Ja jag skulle tro att vi betalar ganska mycket pengar till våra kulturarbetare via skatten.
Frågan är ju om man vågar ha internet kvar när dom som fildelar kommer att göra det under falska IP-nummer

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem