Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Ålandsresor eller?

Ålandsresor eller?

Ålansresor? Är det nyttigt eller idioti? Har en 75 årig vännina som alltid skall ha sällskap på dessa resor. Jag är den enda numer som följer med henne Folk är tokiga när de ska på eller av. Inte köper vi sprit eller cig. Det enda som är roligt är väl att dansa. Äta frukost eller smörgåsbord. Dansa händer någon gång av någon spritpåverkad. Vad ska jag göra med denna äldre kvinna som tvingar mig med på detta?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja Brikla,jag kan säga att jag sitter i samma båt...kul va??Har oxå en senil väninna som försöker få ut mig eller få ut sig rättare sagt,resorna är ett inferno,är ett under att hon inte kommit bort.Vi får ha tålamod.
Brikla! Gillar du att åka till åland så ska du naturligtvis fortsätta med att följa med din väninna.

Annars får du säga att du inte vill eller att du är upptagen med att hänga på IS
Sanningen är nog den att ni båda är lika galna när det gäller dessa ålandsresor. För många är det kanske ett sätt att komma ut och träffa andra och kanske vara lite anonym också. Man behöver inte bry sig så mycket om vad andra tycker o tänker kan vara lite svårt om man bor på en liten ort. Framför allt är det väl plånboken som avgör annars kan man ju åka till vilken semesterort som helst. Forsätt ni att åka och ha det trevligt.Själv har jag ingensom helst lust för dessa båtöverfarter
Annons
Jag har aldrig åkt med Ålandsfärjorna. Men däremot med Stenafärjorna till
Danmark. Där finns det enarmade banditer. Dom står tätare än träden i en
regnskog.

Kan det vara dom som är dragplåster. Jag har hört att vissa människor har
stora bekymmer med dessa. T.o.m när dom vinner. Då bokar dom plats nästa dag igen.

Hur roligt kan det vara att åka till Åland tur och retur. Det måste ju vara något som frestar.
Tänk vilken vinst miljön skulle göra om alla dessa båtar upphörde!

Merparten av de som reser till åland åker ju för att supa och köpa taxfree.
Alltså bidrar ju vår svenska skatt till att miljön blir sämre.

Man kan även jämföra med ölen som tillverkas i sverige fraktas till tyskland för att sedan hämtas hem av svensken som bor granne med bryggeriet.

Där får miljön sig en rejäl knuff åt fel håll.

Sorry att det blev lite utanför ämnet, brikla.
Åland och Finlandsbåten kan vara ett fördärv,det kan jag skriva under på..

Det gäller att dricka med måtta,som det heter! Men vem kan tänka på sånt

Och sen måste man ha en riktig hytt!!!

Och havet ska vara lungt!!
Thomas2!! Ett tips, om man låter bli bara en enda av all nubbar så blir man inte onykter.
Det gäller bara att veta vilken det är man ska låta bli.

Jag hoppar alltid(nästan) över den första.
Då blir jag inte full, smart va?
patrikke!!

Ett bra tips!! Det ska jag tänka på!!
Leiake och patrikke och ni andra ang ålandsfärjorna.De flesta som svarat verkar inte ha gjort någon resa på länge,men har åsikter ändå på vad som händer där??Det bjuds på artistunderhållning,dansorkestrar,pianobarer,flera restauranger ala carte,smörgåsbord,bingo,kareoke swimmingpol med sol,Spa massage och mycket annat.Tax-free också om man vill.Det att dricka är upp till var och en Tips!! Åk en vardag då är det nästan bara äldre människor som åker lungt och trevligt.Underbart att se äldre som tar sig ut med rollatorer och andra handikapphjälpmedel.Ta t.ex en måndag då Babsan underhåller,mycket bra Pröva.........
Det är alltså inte bara supa som många tycks tro
Bra Söräng.
Du åker ju också med en äldre kvinna som är lite handikappad. Du vet ju att även du kan ha roligt, trots hennes omtumlande sätt. Det är ju detta jag tänker på för att följa med. Man behöver ju inte dricka alkohol för att ha roligt. Att åka en vardag är bra för då är alla ute efter att ha kul. Bingo kan roa många äldre. Sitt inte hemma och ha åsikter utan åk en vardag så blir uppfattningen annorlunda

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem