Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Ålandsresor eller?

Ålandsresor eller?

Ålansresor? Är det nyttigt eller idioti? Har en 75 årig vännina som alltid skall ha sällskap på dessa resor. Jag är den enda numer som följer med henne Folk är tokiga när de ska på eller av. Inte köper vi sprit eller cig. Det enda som är roligt är väl att dansa. Äta frukost eller smörgåsbord. Dansa händer någon gång av någon spritpåverkad. Vad ska jag göra med denna äldre kvinna som tvingar mig med på detta?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Brikla, du fick det ju att låta som att du blir medtvingad på resorna.
Klart att det går att ha kul utan alkohol.

Jag medicinerar ca 1 gång per år.
Det räcker bra för min del.

Klart man ska åka om man tycker om det och inte lyssna på vad andra tycker.
Vill jag gå ut och göra snöänglar så gör jag det även om andra inte tycker det.
Va? Kul utan sprit, hur då??
Utan att dricka. Nåväl det går nog.
Annons
jigsaw!!

Ha,ha!! Det ante mig att du skulle hoppa in i detta inlägg. Men det finns tydligen folk som är helt hämmninglösa och har roligt utan alkohol.

Vissa människor brukar alkohol som min husläkare säger. Sedan finns det tyvärr sådana som missbrukar.

Det är tydligen likadant med narkotika. En del brukar. Vissa missbrukar.

Då kommer vi till kärnan. Skall myndigheterna släppa narkotika fritt. Dom säljer ju alkohol helt öppet utan skrupler. Varför inte låta läkare skriva ut recept på narkotika till dom som vill ha denna verklighetsflykt.

Då slapp vi alla inbrott och massa strul. (Nästan)
leiake
Det skapar lika många problem både narkotikan å spriten va jag vet så varför inte om det kan få ner antalet inbrott å strul som du skriver.
Skål på sig gamlemannen haha. Raka rosor rätt igenom.
En dagtur till Åland en solig sommardag är inte dumt. Man sitter på däck och solar hela utresan. Byter båt i Mariehamn, samt käkar buffe på hemvägen. Allt för ca 250:- Nu är jag så lyckligt lottad att jag har "krypavstånd" till Stadsgården, så om det är dåligt väder på morgonen så är det bara att s-a i att åka.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem