Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Ledningar till telejacket

Ledningar till telejacket

Jag skall flytta mitt första telejack till källaren och har i och med detta fått en fråga jag gärna vill ha svar på...

I min kåk har jag två ledningar i hallen av något grövre modell. I varje ledning finns det två trådar. I den ena ledningen var trådarna kopplade till de nedre stiften och i den andra var de kopplade till de övre.

Jag rationaliserade glatt bort de övre och det funkar fortfarande perfekt. Vilken funktion fyller (eller rättare sagt) fyllde den kabeln som nu är bortplockad??
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

hm... ja du... vem vet... får forska lite mer i detta. Har hur som helst kört modemet problemfritt i halljacket via förlängningskabel till arbetsrummet i källaren men nu tänkte jag försöka göra by the book och flytta på jacket dit...
Tips: Hitta inkommande kabel, koppla på modem och trådlöst o allt du vill där..... Strunta i resten.

I mitt förra hus, kom jag efter sju sorger och åtta bedrövelser på att förra ägaren hade sannolikt splittat inkommande i tre grenar, och gömt under det nylagda hallgolvet.
Dvs.. det var stört omöjligt att hitta "första jack" till modemet.
Då gjorde jag en egen variant på inkommande.

Så, det kan jag rekommendera, så du har koll på kablarna!

/Zap
Zap:
Det blir nog så. Jag utgår från att det är detta jack som idag är (eller åtminstone används) som det första.
Så jag bara ler och ser glad ut när jag gör det i källaren till det första, det i hallen till andra och så får det bli ett tredje i sovrummet...

Tack för era svar.
Go´natt!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem