Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Ekonomiskt Elände

Ekonomiskt Elände

Ha,Ha

Det är nog inte så eländigt med ekonomin som en del hävda här på sidan.

Alla 30-40 talister har samlat på sig pengar under alla år.

Tänk dom som köpte Eriksson aktier på 40-50 talet,och sålde dom innan 90-tals krisen. Det blev en bra slant det.

Hur skulle resandet öka så pass annas??

Julborden säljer som aldrig förr!!

Så elädigt är det nog inte. Än så länge!!
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

Läs denna sajt. Man får en gedigen bakgrund till varför det blivit så eländigt i världen.
http://www.chrismartenson.com/
Wacko,

Vad jag är lite rädd för att vi genom att sänka och återigen sänka räntan indirekt devalverar vår valuta för att vinna kortsiktiga exportfördelar.

EUR kanske inte är det rätta för alla länder inom unionen men om man väljer att stå utanför bör man beakta möjligheten att besinna sig när det gäller räntepolitiken. Blåser man på för hårt med sänkningar så blir vi som land fattigare - ganska enkel matematik.
Genom sänkningen idag så kommer ju kronan att sjunka ytterliggare. Men jag tror att alla länder kommer att sänka så småningom så den här gången så kommer exportfördelarna att vara kortsiktiga.

Jag menar är det deflation dvs sjunkande BNP så ska ju eg. räntan vara i princip 0 som man hade i Japan på 90 talet.

Frågan om vi ska ha EURO eller ej tycker jag att vi ska ställning till när länderna som är med uppfyller kraven, det finns många inom EU som fuskar med det och då får de duktiga typ Tyskland betala räkningarna.
Annons
Builder,

Vi har under 3 års tid endast sett ökande räntor förutom den stora sänkning vi fick idag.
Så dina sänkningar du skriver om måste vara långt tillbaks i tiden..
Euro eller inte!

Hur skulle det se ut om alla Usa-stater skulle ha olika valutor??

Nu kan inte EU jämföras med USA än så länge. Men det verka som vi är på väg ditåt. Och då kommer vi att alla inom EU att ha genemsam valuta.
Nu kan vi snacka om elände. Riksbanken sänker räntan ordentligt. Det uppfattas av aktiemarknaden att det är värre än värst.

Swedbank är nere i 48:-. Deras nyemission går åt pipan. Man köper antagligen denna aktie billigare på börsen om någon timma.

Om jag vågade så skulle jag köpa Swedbanks aktier. Det är så billigt så man storknar. Men jag är för gammal. Nerverna håller inte. Tyvärr.
KÖP det är ju nu du ska köpa!! Om 10 år är du miljonär!!! Om du nu inte redan är det??
Kronan är på väg mot sin död!! 11kr för en EURO!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem