Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Nummerpres. fung. ej på 2:dra Jack

Nummerpres. fung. ej på 2:dra Jack

Har kopplat in min Router´s teleutgång till en telefon, nummerpresentation ok på den direkt anslutna telefonen. Men om jag drar en ledning till andra jacket i väggen och sätter en telefon på tredje jacket får jag ingen nummerpresentation, fast telefonen fungerar annars normalt. Nummerpresentationen fungerar fortfarande på första telefonen.
Måste jag koppla om sladdarna i väggen? Har nya modul-uttag. Nån som vet?
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Du måste har dragit sladden fel,på något vis.

Nummerprestationen funka tillsammans med din telefon,oavsett vilket jack du sätter den,om sladdarna är rätt kopplade.

Göcke kan detta tro jag.
Ja har provat med samtliga mina sex jack. Har ring ifrån min mobil. Nummerp. funkade i samtliga jack.

Det måste ha med felkopplad sladd eller Routern att göra.
problemet ligger i första jacket och i anslutning till modemet eftersom det är en adsl koppling.

första jacket skall telefonledningen komma in på, den nedersta anslutningarna.
sen skall adsl kontakten sitta i den jacket, sedan en propp som går vidare till jack2 , där skall du sätta nummerpresentatörern, om du inte har en parralell genomgång för vidare kopplingen till jack2
Annons
Leiake gav oss denna länken för ett antal Xmånader sen, den gäller fortfarande. (klipp och klistra hela länken)

[http://www.static.tele2.se/editorial/SE-SE/docs/m/manual_privat
_fasttelefoni_flyttaettjack.pdf] .
Jag utgår ifrån att kopplingen är rätt, eftersom den andra telefonen fungerar, även att ringa ut på. Men någon nummerpresentation får jag
t-m-f inte. Men kanske det har att göra med kopplingen i alla fall, den är inte ändrad på något sätt. Vad göra? Det är lite svårt attt koppla om modulkontakter...
En sak till.. första Jacken används ej.
Bengtl en enkel test, ta bort alla telefoner och testa bara med nummerpresentatören, och börja från första jacket och gå bakåt.

det tror jag att du klarar
Göcke,

Tack för det. Jag förstår fortfarande inte att telefonen funkar ok men inte nummerprasentationen. Vet du något om hur man lättast korsar om i moduluttag, om det nu är det som behövs?
Bengtl , normalt skall du som användare inte behöva koppla om något
är jacken rätt kopplade så fungerar din nummer presentatör.

vilken nummer presentatör har du?
Göcke,

Använder ComHem, funkar som sagt bra på bägge telefonerna när dom är inkopplade samtidigt via ett rj45 grenuttag, men när den andra telefonen kopplas in via befintliga teleledningar, då är det adjöss med nummerpresentationen, visar inte heller att ett samtal har inkommit, även fast man har tagit emot samtalet i telefonen. Korkat,eller hur?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem