Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Våran katt ska föda hjälp

Våran katt ska föda hjälp

Hej som rubriken är skriven så är det så att våran katta ska föda tyvärr så vet jag inte riktigt när hon ska ha jag hade räknat ut att hon skulle ha vid jul , nu har hon börjat blöda ( kommer små droppar) fast nångång i morses så hade hon blöt mer , jag har inte varit med om att en katt blöder så pass mycke innan födsel och är rädd att det är nåt fel på ungarna . Det är inte helt omöjligt att hon ska ha nu för hon löpte från o till så hon kan mycke väl ha blivit dräktig i slutet på september ..
Är det nån som vet om det kan va nåt fel eller om det är naturligt ?
Jag kan även nämna att våran han katt är väldigt på henne då han är ung ( dryga året) jag försöker få honom att leka me annat men det är inte så lätt .
Tackar hjärtligt för alla svar :)
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Bea!

Har man inte bekymmer så skaffar man sig sådana.

Jag är ju lite bondpojke. Har väl haft 10000 katter under min livstid. Men inte haft den ringaste tanke om deras födslovåndor. Däremot har jag haft problem åt det andra hållet. Att förklara för barnen vart dom gulliga kattungarna har tagit vägen. Då får man ljuga. Tro mig!!

Hoppas du inte missförstår. Men så är det!!
Ja du leiake jag har allt andra bekymer oxå men men nu va det så att vi ville att våra katter skulle få ungar o hoppas på det bästa .
Jo du hade säkerligen fullt upp me att föklara hur dom små försvann mirakelöst :P
Vi ska i alla fall ge bort våra om allt går bra .

Nu ligger i alla fall båda katterna i hennes låda o sover sött o jag är hyper stressad över att nåt kan va fel hon droppar blod hela tiden men verkar må väldigt bra för övrigt .
Ring en veterinär. eller lämna allt åt sidan, åk ut och käka en god pizza.
Annons
alberto < nu är det ju så o det vet nog dom flesta att ringer man en veterinär så blir det med en gång att man ska komma dit o så betalar man för att få reda på att allt är okej , jag ska ringa veterinären när jag ser att hon börjar bli sjuk dummare än så är jag inte men just nu så är det lugnt och jag vänder mig till dem som kan hjälpa eller bryr sig o inte till dem som har taskiga svar ...
Oftast så klarar djur av sånt själva men ibland får man hjälpa till o vad det gäller katter så vill dom väldigt gärna att man är me när dom föder så det är inte bara att lämna det åt sidan ...
Bea jag har och haft katter i den största delen av mitt liv.
Men inte för avel!

Ur mänsklig syn, kan det vara ett begynnande missfall??

Jag tycker inte det verkar rätt att hon blöder?

Finns det ingen "nätdoktor" man kan fråga?
pensionär , jag har kollat upp lite på olika sidor och nu håller jag på och ringer efter en veterinär tyvärr är dom svåra o få tag på .
Jag är oxå orolig över att det är missfall
Nu har jag fått tag på en veterinär , vi ska gå dit me katten imorrn .
Då får vi hålla tummarna att allt är väl.
Hoppas att vi har fel !

Men det är bra att få en undersökning,
så att Din katt inte får större besvär!

Hör gärna av Dig när Du fått besked!!
Håller tummarna!!!! Att allt går bra!!
Hoppas det går bra med både kattmamma och ungar!

Förstår att du är orolig. Det är skillnad på att ha en innekatt(?) som man pysslar om och ett antal halvvilda utekatter på landet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem