Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Våran katt ska föda hjälp

Våran katt ska föda hjälp

Hej som rubriken är skriven så är det så att våran katta ska föda tyvärr så vet jag inte riktigt när hon ska ha jag hade räknat ut att hon skulle ha vid jul , nu har hon börjat blöda ( kommer små droppar) fast nångång i morses så hade hon blöt mer , jag har inte varit med om att en katt blöder så pass mycke innan födsel och är rädd att det är nåt fel på ungarna . Det ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

Hej o tack för intresset .
Kan säga så mycke att hon letar efter nåt ställe där hon kan föda så alla garderober är öppna vissa skåp har jag fått stänga då det inte är bra platser att föda på , försöker vara med henne så mycke som möjligt då hon följer efter oss som ett litet klistermärke *L*

Jag vill bara föklara lite , jag är van vid katter har varit med om fyra födslar me våran gamla katta som inte finns mer , det är bara så att den här katten är upphittad och har varit med om mycke så hon är väldigt egen DET betyder inte på nåt sätt att jag inte skulle bry mig om henne tex ringa veterinären det verkar vara några som tror det och så är inte fallet! , men tyvärr så är det det första man får höra när man ringer en veterinär att man ska komma dit även om det är nåt dom skulle kunna hjälpa me genom ett telefon samtal , jag kan ta ett exp Jag ringde 2002 om att hon inte hade ätit och inte druckit heller Ja dom på djursjukhuset spelade upp värsta senoriet om att hon skulle dö osv som jag vet o kan om katter så stämde det inte för mig så jag avvaktade och såg till att hon fick vätska och hon blev helt okej detta har hänt 2 gånger , jag tror att hon har hafte det svårt under den tiden hon va herrlös och kanske lite mer vildkatt än tamkatt men som sagt jag har ( enligt mig ) tagit god hand om henne och tänker fortsätta med det och hon mår bra.
Nu får man ju hoppas på att det går bra med hennes gravitet oxå men precis som människor så kan det gå fel och jag skrev om hjälp här på forumet med tanke på att det säkert finns andra som går igenom eller har gått igenom med sin katt OCH om inte annat så kan det ju va nåt för andra som har katter jag tror att dom flesta vet att internet är stort och används flitigt för att hitta saker o ting , även människor använder internet mer och mer för att kolla sina symptom innan dom söker läkare ..

Nå ja jag har kontakt me en veterinär och vi hoppas på att allt går så bra det kan *L*

>leiake> Ja du man smälter när man ser så små o söta kissemissar :) Men jag tror inte det är 6st då det är första kullen men vi får se . Självklart återkommer jag me nyheter !

God natt till alla
Bea

Jag håller tummarna att allt går bra.
Hej , i onsdags födde våran kisse en liten bebis o trots all vår hjälp så va den för liten för att klara av att överleva . Mamman äter pencillin o mår faktisk förvånansvärt bra .

Jag tackar alla som vissat intresse o försökt hjälpa till. .
Annons
Bea!

Du är för GOOO!

Finns något sötare än en kattunge. Knappast. Det skulle vara när jag var 1-2 år. Det är helt sanslöst vad söt jag var.

Jag skall länka bevis inom kort. Jag måste scanna mitt foto. Vill ni se mig så sätt in 100:- på mitt giro. xxxx

Jag älskar medlemmar som följer upp sin tråd och berättar vad som har hänt. Bara det.

Det är ju det som är grejen med ett community.

För er som inte vet vad community betyder. Jag vet inte själv. Men troligen
gemenskap.
leiake Jag lovade att skriva om hur det gick o det jag lovar håller jag .
Jag tycker verkligen att man ska följa upp sin tråd just för att många vill veta hur det har gått me saker o ting nu menar jag allt från datorer till musik djur osv , man ska ju alltid tänka på att dom som ger råd o försöker hjälpa till har lagt sin tid o själ i det o det minsta man kan göra är ju att berätta hur det har gått .
Bea!

Ha,ha! Nu sitter alla och gråter. Även Göcke. Han är allergisk mot katter.

Men min lilla bea,eller är du stor??

Men du vet mer än vi anar. Jag har kollen på dig. Tro mig.
Bea!

Jag gråter inte, men jag tycker det var ledsamt
att Du och kattmamman inte fick behålla kattungen.

Skönt om mamman hämtar sig, bra efteråt!!
Bättre tur nästa gång ! Men Du kanske inte vill,
utsätta henne för det igen?
pensionär < Vi får se hur det blir me det , vi skulle gärna vilja ha en kull kattungar men det är bara om kattmamman mår bra som det är nu så är det inget fel på henne hon blev aldrig riktig sjuk men pencillin får hon äta ett tag till .

leiake< Jag är stor *S* Jaha å du har kollen på mig va trevligt :)

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem