Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Trådlös telefon

Trådlös telefon

Idag fick jag ett SMS. Ni har fått ett paket från Telia....!!

Hämtade mitt paket på en Söndag. Bara det.!!

Det var en ny trådlös Siemens Gigaset 140. Där fanns en väckarklocka. Naturligtvis så skulle jag rota i denna finess. Jag började ana att den dj..la klockan ringer i natt någon gång. Jag klarar inte av att avaktivera den.

Har testat med att nollställa basstationen. Men jag känner på mig att att telefonen väcker mig i natt. Där är en bock som visar att väckningen är aktiv.

Jag har bytt tillbaka till min gamla trådlösa utan väckarklocka. Vad skall jag med väckarklocka till. Jag följer solens vandring.

Någon som har ett tips. Instruktionsboken är ett Aprilskämt. Minst sagt.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Leiake! Mina barn köpte sig ett varsitt stoppur.
De hade en alarmfunktion de med. Ena ca 00:00 och andra ca 03:00, sedan fick de något klockliknande med kalle anka tidningen med alarm, va 02:00.

Blev några vakna nätter kan jag lova. Först springa runt och försöka hitta på var de gömt prylarna och sedan när man hittat dem trycka på alla knappar för att få tyst på dem.

Finns det ingen resetknapp på den trådlösa telefonen eller kan du ta ut batteriet och hoppas att larmet är avstängt?
leiake

Det syns väl i displayen om alarmet är på!
patrikke!

Ha,ha! Stackars dig!!

Nu är jag så gammal så jag anar på f-n. Övernattade hos en polare. Det pep som f-n i huset flera ggr. på natten.

Vid frukosten tog jag uppe detta mysterium. Vet ni vad dom sa. Vi vet inte riktigt men vi tror att det är brandvarnarna.

Dom visste inte att man måste byta batterier.
Annons
Thomas2!

Det är ju det som oroar mig. Jag ser att larmet är aktiverat. Men det går ju inte att avaktivera.

Men jag har löst problemet. Jag har min gamla telefon i stället. Där finns inga finesser. Men den är ruskigt bra att telefonera med.

Jag testade med att ringa från min trådlösa till mobilen. Då kan man prata med sig själv. Mobilen i ena örat och den trådlösa i det andra. Prova!
Det dånar i hela huvudet. Fy f-n vilket bra ljud det är i Siemens grejer. Men som sagt. Instruktioner. Där om dom "piss"
leiake

Gå in på "ALARM" avaktivera detta. Det finns under "TID OCH DATUM".
Thomas2!

Ha,ha!!

Tror du inte jag har provat allt innan jag ber om hjälp på IS. Men den här nöten är svår att knäcka. Jag lovar dig.

Jag skall ringa Telia i morgon. Jag har ju fått telefonen gratis. Men det verkar sanslöst besvärligt att komma överens med den.

Det är ologiskt uppbyggt. På gränsen till idioti.

Men det är som sagt inget fel på ljudet. Det är grymt bra.

Just nu så såg jag att den sökte på "Basstation". Då tar ju batteriet antagligen slut tänkte jag. Bästa att plocka ur det. Efter 20 minuter så har jag lyckats med detta.Att öppna batterilådan.

Men sådant här älskar jag. Problem. !!!
Ni gamlingar är roliga
Ha,Ha leiake!

Är det den telefonen?? man fick gratis!! Min funkade i 14 dagar!!

Inget att ha,släng den.
Ja Micke, vi gamlingar är roliga!
Vi är oftast mycket duktiga på att läsa och följa de instruktionsböcker som följer med olika produkter.
Men ibland missar även vi viktig information. Men, eftersom jag har många ungdomar i min närhet, vet jag att Dina jämnåriga också kan ha svårt för att läsa instruktioner och gör fel om och omigen!
Så visst är vi roliga både Ni och vi - eller hur?
Hej Leiake det finns flera Gigaset 140 modeller, vilken av dem är det?

kan denna förklaring leda dig rätt
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03219.jpg

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem