Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Trådlös telefon

Trådlös telefon

Idag fick jag ett SMS. Ni har fått ett paket från Telia....!!

Hämtade mitt paket på en Söndag. Bara det.!!

Det var en ny trådlös Siemens Gigaset 140. Där fanns en väckarklocka. Naturligtvis så skulle jag rota i denna finess. Jag började ana att den dj..la klockan ringer i natt någon gång. Jag klarar inte av att avaktivera den.

Har testat med att nollställa basstationen. Men jag känner på mig att att telefonen väcker mig i natt. Där är en bock som visar att väckningen är aktiv.

Jag har bytt tillbaka till min gamla trådlösa utan väckarklocka. Vad skall jag med väckarklocka till. Jag följer solens vandring.

Någon som har ett tips. Instruktionsboken är ett Aprilskämt. Minst sagt.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Göcke!!

Om du ser på din bifogade bild. Där står avaktivera. Men bara 24 timmar.
Sedan ringer väckarklockan mitt i natten. 00:00 troligen. Vem vill ha det så.

Men jag plockade ur batteriet ur handenheten. Därefter återgick till fabriksinställningen på basenheten. Där sitter en liten knapp som man skall hålla inne under tiden man sätter i stickkontakten. Bara det!!!

Nu är jag nöjd med min nya telefon. Har hållit på hela natten. Nu skall jag gå och lägga mig för jag börjar bli sömnig.(Jag skojar)

Skönt att jag slapp ringa Telia. Där är det värre att knappa in sig på deras
system. Livet börjar bli besvärligt. Ju mer finesser, ju mer krångel.
Leiake! Under menyn finns "Alarm/klocka" där finns "väckarklocka" som du kan avaktivera eller aktivera med hjälp av piltangenterna. Eller så har du "Väckarklocka" direkt i menyn som du kan ställa in med piltangenterna. Har själv 2 st Siemens trådlösa där det är enkelt att nå "Väckarklocka" fast på 2 olika sätt som ovan.
sofus!

Jag börjar få kläm på det hela. Men väckarklockan aktar jag mig för. He,he!

Har ringt runt och testat min nya telefon hos bekanta. Dom säger att ljudet är kanon och inget knaster. Jag är nöjd, så långt.
Annons
Leiake

Varför klagar du då på telefonen! Du är ju nöjd!

Tro mig! Den kommer inte att hålla länge!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem