Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bygga hemsida

Bygga hemsida

Jag har börjat med att försöka få ihop en hemsida. min fråga är: Var kan man hitta skojiga grejer att lägga in på sidan och hur gör man? Måste man vara expert på html å java för å kunna få dit lite roliga saker.
Har försökt å få dit Gif bilder utan resultat. Länken får jag dit men inget annat.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

leiake!
alla stollar låter säkert likadant, utom ålandsstållar. Vi har t.o m telefonkatalog. och du har ju min e-postadress, eller ?
En hemsida på One.com kostar 180 kr/år och då får man 3 GB. En egen domän kostar 150 kr/år det blir 330 kr/år och det är ju nästan som gratis. Nu kan man också lägga ut ett galleri på sidan om man vill.Jag har lagt ut några bilder mest på skoj
http://galleri.eparmstrand.se/

Om man klickar på ett av albumen och sen klickar på pilen i mitten så visas det som ett bildspel. där finns 8 olika album
Alandia!! Jag har länge undrat över ni ö-bor, har ni aldrig varit nära att ramla av ön?
Det är ju lika för gotlänningar och ölandsbor.

Sorry att det blev lite utanför ämnet nu
Annons
Kolla in på www.webdesignskolan.com
Där finns allt du behöver kunna. Enkelt att förstå är det också
patrikke !!
Skulle nu motförmodan min balans vara så till den mida grad rubbad, att jag dråsade från skäret, finns ju mitt ockelbo-plastflytetyg till hans
sorry utanför debatten om hemsida, men patrikke....... hm, du ville ju veta
På min egen lilla startsida www.startis.webb.se har jag samlat en hel del om hemsidor.
I vänsterkoumnen hittar Du länkar till både grafik, scripts, gratis webbhotell, program, skolor & tutorals m.m.
Uppdaterar efter hand som nåt nytt och roligt hittas...

Till höger hittar Du en banner till det gratis webbhotell jag använder, där du får 5 Gb gratis utrymme, ingen reklam. Du kan ladda upp dina filer både genom sajtens verktyg och FTP klient.
Föredrar själv att mixtra med sidan hemma i datorn i ett program som heter WYSIWYG WebBuilder som jag finner makalöst lättanvänt... en gif bild lägger Du bara in där Du vill att den ska vara, laddar upp sidan och programmet sköter resten.

Du hittar säkerligen nåt du har nytta av...
Godmorgon Thomas2
Kom igen nu och börja bygga din hemsida. Som patrikke sa så är du nog bra sugen. Vet du inte hur du ska börja så hör av dig via mail eller msn,vi är många som kan hjälpa dig. Skit i vad andra tycker! Bygg på å lek och ha roligt samtidigt. Vi håller på dig.
Alandia!! Du har svar på tal, det gillar jag.
jigsaw Godmorgon kl 1230.

Jag få se efter jul! Har lite att göra i nuläget.
Vargo!

Nu kan ni se palmerna i Trelleborg. Ingen trodde mig när jag berättade om dessa. Mitt i gatan. Man blir paff. Palmer i Sverige!!

Om ni besöker Vargo:s länk. http://galleri.eparmstrand.se/

Klicka på Trelleborg. Verkar vara 238 bilder. Det är lite mycket Det hade
kanske räckt med 237. Men det är vackra foton.

Om Vargo vill ha vänligheten att lägga in några foton på IS bildgalleri om dessa palmer. Det räcker med några stycken

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem