Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

TV med digitalmottagare ?

TV med digitalmottagare ?

När kommer vi att få TV-apparater med inbyggd digitalmottagare egentligen ? Nu har det varit känt länge att man skall byta till den nya tekninken och nästa år så börjar man släcka det analoga nätet men fortfarande har jag inte sett en enda TV som kan ta in dessa sändningar i någon butik.
Kan inte regeringen som bestämt detta sätta press på tillverkarna !
Det är väl själva f-n att man skall tvingas köpa extra boxar och behöva ha fler fjärrkontroller att hålla reda på..
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

*Kollar om jag har något spywere nånstans*.
Rob då ! Skulle jag vara prylbög ???
*tittar mig lite försiktigt runt i mitt "hobbyrum" dator med 2x17" TFT, laptop, handdator, 29" TV, video, DVD-recorder, DVD med surroundljud och en massa roliga kringsaker*.
Men att kalla mig prylbög är väl att ta i
Låter som ett helt normalt hobbyrum tycker jag. ;)
Tack Christer
Det var precis det jag menade !
Annons
Många vinklingar på denna tråd, man jag håller med Uno i 1a inlägget till 100%. Vi har en 15år gammal TV (jodå både text o stereo) som snart behöver bytas ut men vi vill väldigt gärna ha en TV som kommer fungera om några år utan en massa extra "boxar".
Ibland tycks det som utvecklingen står still tycker jag.
Helst skulle jag vilja ha det såhär: En bra TFT skärm på väggen och EN "systemenhet" inehållande digitalmottagare, DVDrecorder och surroundförstärkare att ställa/hänga under och EN styck enkel och logisk fjärrkontroll till att sköta detta.
Kanske Tomten fixar fram det till nästa år ??
Jaha, nu har det gått ett helt år och det finns nu ett fåtal tv-apparater hos en del handlare som nu har inbyggd digitalmottagare, dock så är prislappen på en "digitalklar" 32" lcd runt 15 tusen,. alltså 5 tusen mer än en 32" lcd utan digitalmottagare!
Och ännu finns det inte en enda DVD-recorder i handeln som har inbyggd digitalmottagare!
Utvecklingen går ju för f*n saktare än en snigel..
Uno det finns redan vägtv men priset är dem på minst 30 tusen.
men priset kommer sänka jättemycket.
Etap1 och 2 har släckt
Det är dumt digitaltv

Tittare: skall betala mer tvtjänst och betalkanaler
Som gör tv: betalar 30%

analoga
Tiitare: betalar bara tvtjänst SVTkanaler 1,2
Som gör tv: betalar 90% mer vad dem gör
Men herrejösses,.. vad är denna "Gösta" för en pajas?

Han kan ju uppenbarligen varken läsa eller skriva,
eller är det kanske bara någon som driver med oss?
Arne P det du beskriver är en HTPC. Den kan ha allt det du villa ha om du bara bygger den så. Tyvär så är det fortfarande ont om HDMI-ut. Men resten finns.
Uno:

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?visa=las&id=10789&kate
gori=Diskutera&rubrik=Dyslexi
Jag hittade en TV hos netonnet med inbyggd digitalmottagare. Men priset...........

Philips 42PF9967D
Art nr: 098399

Beskrivning: 42 tums HD Ready Plasma-TV med inbyggd digital-TV mottagare. Utrustad med bl.a. Pixel Plus 2 samt Ambi Light-funktion för optimal bild. Anslutningar innefattar bl.a. 3 scart, S-Video och DVI-ingång.
Avdelning: TV > Vägg-TV 37-100 tum
Pris: 28 990:-

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem