Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Äter ni lunch ute

Äter ni lunch ute

Jag har gjort det dom senaste åren. Jag har ju singelhushåll. Då är det inte mycket vits med att stå ensam vid spisen och peta i makaronerna.

Mitt matställe har Lunchbuffe för 69:-. Tio rätter att välja på.
Nu har det spridit sig i mitt lilla samhälle att man får äta hur mycket man vill.

Därför har det blivit trångt om saligheten. Minst sagt.

Förut åt jag vid 13-tiden.Då var vi några stycken. Nu får jag inte plats förrän vid 14:30.

Då blir man hungrig när man äter lunch så sent. Just nu är jag väldigt hungrig. Därför skriver jag detta inlägg.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Nej här blir det ingen lunch ute, lunch hemma kanske 2 dagar i veckan, har inte råd med mer tyvärr.
Det är nog säkrast du äter lunch ute Leiake!!

Jag har inte glömt det du skrev om julskinkan i fjol!! Du vet den som flög omkring i köket.

Sjäv lagar jag maten hemma till min hungrande fru,när hon kommer i från jobbet.

I dag blir det Djupfryst färdig Pytt i panna med kyckling!! Bara att värma.
inte ofta
men e jag på väg nånstans så passar ja på att äta ute
min julskinka har rymt passar bra på leiake eller hur thomas 2
Annons
Bara på sommarn när det är varmt.....grillar gärna då
Jag "kan inte" äta ute,då jag jämt blir så pömsig när jag ätit och därför gärna vill lägga mej en stund,Hur skulle det se ut om jag helt sonika lägger mej ner på en restaurang,för att vila på maten?Då skulle jag väl bli bryskt uppväckt och utslängd av källarmästarn,som inte vill ha gäster som kan tolkas som matförgiftade,eller av Konstapel Haffa körd till tillnyktrings arresten,Det sist nämnda kan kanske trots allt vara att föredra,då det lär finnas madrasser där.......
pedhan!

Ha,ha! Ditt roliga inlägg föranleder mig att be Göcke att ändra rubriken till

"Äter ni lunch på restaurant".
leiake!
Det roliga med att grilla:
Är att det är varmt oavsett om det är sommar eller inte.

Ha Det!
Jag äter lunch ute tisdagar, onsdagar och torsdagar på en SUSHI resturang. Väldigt gott och nyttigt. Priset ligger på 69-99 kronor.
När det är sommar,gå jag ut och plocka lite nya nässlor koker dom och servera med två hårdkokta ägg!!

Pris: 10 kr.

Det kalla jag för att äta billigt!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem