Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Äter ni lunch ute

Äter ni lunch ute

Jag har gjort det dom senaste åren. Jag har ju singelhushåll. Då är det inte mycket vits med att stå ensam vid spisen och peta i makaronerna.

Mitt matställe har Lunchbuffe för 69:-. Tio rätter att välja på.
Nu har det spridit sig i mitt lilla samhälle att man får äta hur mycket man vill.

Därför har det blivit trångt om saligheten. Minst sagt.

Förut åt jag vid 13-tiden.Då var vi några stycken. Nu får jag inte plats förrän vid 14:30.

Då blir man hungrig när man äter lunch så sent. Just nu är jag väldigt hungrig. Därför skriver jag detta inlägg.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Det var djävligt dyra ägg!
Det är dyrt att koka vatten, netpet
Använd Spritkök & Grannens Sprit eller en öppen eld med ved från nån annan grannes vedbod & drick den första grannens sprit till äggen.
Annons
När jag var anställd krögare åt jag alltid på restaurangen. Helgerna var lyx, då fick man äta hemlagat.
Nu när jag är till åldern kommen, lagar jag alltid maten hemma. Så nu blir det lyx sju dagar i veckan till konsumentpris.
"Man tager vad man haver sa Kajsa Warg". Men så förhöll det sig inte alls.
Men nog blir det Pytt i panna ganska ofta. Annars blir det gubbröra.



Ozzy!
Jag håller med,Husmanskost det är lyx sju dagar i veckan,och inte en knappt synbar Oxfile "på en spegel av murkel sås" med två korslagda sparrisar som tillbehör,funderar just nu på om "korset" av sparris symboliserar att man snart avlider på sådan kost,endera för att det är så lite på tallriken eller av att man inte har råd att äta sån mat mer än högst tre dar i veckan,Länge leve Kajsa Warg......

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem