Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nyårsraketer

Nyårsraketer

Nu börjar det. Ha,ha!

Jag vill inte kasta sten i glashus. Jag är själv skyldig till detta ofog i yngre dagar. Hur roligt var det. På en skala 1-10. En tvåa. Man frös om fingrarna.
Dökass.

Ica Maxi har slutat sälja fyrverkeri. Bra gjort. Verkligen.!!

Nu är det bara 2 miljoner andra butiker som skall följa efter. I min by finns det en butik som inte är inne på ICA:s linje.

Dom har tapetserat hela gården och huset med reklam om fyrverkeri.

Jag skäms över att bo i denna by. Tänkte köpa en cykel. Men inte där.
Jag lovar. Jag går inte in i den butiken. Inte ens om jag får en cykel gratis.

Lite runt 12-slaget. Givetvis. Bara ni är nyktra!

Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag har själv haft en hund som var skotträdd,vi fick medel av en veterinär så jag höll henne dopad ett par veckor varje nyår
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03235.jpg
Det var ett lustigt tänkande du har lazze men du har nog inte fattat innebörden i vad smällarna orsakar får vi hoppas, och tänk på alla tungmetaller som som släpps ut snacka om miljöförstöring. Såg att du kallade dej friherre är det den nya titeln på arbetslös.
håller med att felanvänt så är det ett elände,men man kan ju inte bara förbjuda allt som e farligt..är ju redan kraftigt inskränkt med användandet,ska ju vara tillstånd osv..nä sparka morsan o farsan i huvet,som låter sina barn fara omkring o sätta skräck i folk o fä..men dra alla över en kamm o förbjuda allt de e jag emot..är ju iofs vuxna me som gör tokigheter,men där är det ju alkoholen,så jag tror nog rätta vägen vore att förbjuda spritintaget med samtidigt hanskande av pyrotekniska attiraljer..man tappar körkortet typ..samma nykterhetskrav som i trafiken..
Annons
nä du boax..jobbar nog till o me mer än vad du gör..ser inte vad de i övrigt skulle ha med diskussionen att göra..men man kan inte förvänta sig mer av en skitig reparatör förmodligen..grottstadiet kallas det,,supa o slå på käften,,,löst folk,hoppa in på komvux du..
Jag tycker du ska lämna detta forumet detta är personangrepp
Ja vad Lazze tycker han tillför denna diskussion, skitig reparatör, grottstadie m.m, det kan man ju fråga sig.

Jag tycker att man skall få smälla raketer under ordnade förhållanden på Nyårsafton, med ordnade förhållanden menar jag att det skall utföras av vuxna, och skulle någon yngre påträffas så skall han med polisens hjälp köras hem.

Några betänkligheter vad gäller miljön har i alla fall inte jag, så länge man tillåter bilar i innestan, så är det svårt att motivera en sådan här engångsföretelse 1 gång om året.
Ja det är ju bara en gång om året så det gör ju inte så mycket men använd miljöbensin till gräsklippare och motorsågar så kan ni skjuta mer raketer vid påsk och nyår så jämnar det ut sig vad det gäller miljön. Min fråga varför är det så roligt att smälla är det för att imponera och visa sig duktig eller vad handlar det om
För det första så kan ju lazze förklara vad han menar med det han skrev till boax sen med det här smällandet så får ju akuten så möe att göra så dom vanliga olyckorna hinns ju inte med. sen smälla/alkohol=inte bra å det vet alla men dom skiter i det.
tycker lazze:s komentarer känns igen på något vis................................

ernest för en gång skull kan ja hålla med dig , raketer får gärna skjutas upp på nyår men här uppe drar en del gäng till skogs å avfyrar (vi har några ställen där de är snyggt att skjuta upp raketer å de är långt till byn)
citerar lazze: nä du boax..jobbar nog till o me mer än vad du gör..ser inte vad de i övrigt skulle ha med diskussionen att göra..men man kan inte förvänta sig mer av en skitig reparatör förmodligen..grottstadiet kallas det,,supa o slå på käften,,,löst folk,hoppa in på komvux du..

tillför inget eller hur boax ??, bry dig inte om de!, de är väl avundsjuka som hägrar .
Tack jag blir bara ledsen när jag ser hur många som lider och så kommer det en friherre och tycker det är så kul när det smäller och som tydligen tro att är man friherre är man lite mer än en reparatör, och tänker man så förstår jag att han inte begriper det här med nyårssmällar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem