Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Arbetsförmedlingens krav på jobbsök

Arbetsförmedlingens krav på jobbsök

Arbetsförmedlingen och a-kasssan kräver att arbetslösa ska söka ett visst antal jobb i månaden, det är ju bra på sitt sätt men nu när det är varsel hit och dit så är det inte så lätt.

Det måste finnas en sida på nätet där alla företag är registrerade?
Om det finns så är det ju lättare att söka jobb, fast lika svårt att få.

Jag vet inte om arbetsförmedlingen behöver en redovisning och om de man söker jobb hos skickar ett intyg på att man sökt.

Finns sidan där sveriges alla företag är med?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

patrikke!

Du bor ju i "ingenstans".

Om du vill bo kvar där. Då blir du arbetslös resten av ditt liv!
Jag har förstått att myndigheterna tvivlar på dig.

Men mellan raderna så har jag fattat att det är marigt för dig. Du känner dig kränkt. Helt klart. Jag tror på dig. Du grejar detta!
Dom stickprovskontrollerar om du sökt jobbet du blivit uppmanad att söka.
Men vill du inte ha något jobb så kan ju en ansökan innehålla vad som helst.
Usch för denna finnanskris.
Händer det inget positivt med världsekonomin snart så kommer jag att bli arbetslös! :(

En mardröm att bli arbetslös mitt i en finnanskris. Då finns det ju ingen som anställer knappt! :O
Annons
Mitt svar "hör kanske hit" men jag kan inte låta bli att berätta om AF. Och en
liten berättelse om hur det var att ha kontakt med AF år 1994.
Efter en bröstcanceroperation och sjukskrivning, blev jag kallad till AF för att söka jobb. Inget konstigt med det, men det första jobbet jag blev erbjuden var att arbeta med deras fakturakontroll. Men, efter många "om och men" fick jag inte jobbet, jag hade inte tillräckliga kvalifikationer.
Mina anställningar som bitr personalchef vid ett internationellt företag, sekreterare hos kanslichefen och VD hos dåvarande Svenska Arbetsgivareföreningen, utbildare/försäljare av den tidens ordbehandlare, försäljningschef vid ett stort internationellt dator/elektronikföretag m m räckte inte för att sköta arbetet hos AF.
Lite snopen, förbannad och stridslysten ordnade jag själv mycket intressanta och givande arbeten på egen hand fram till min pensionering.
Häpp, säger jag fortfarande - AF är ingen hjälp utan mera "stjälp"!
Fajjer!

Du är en mysig typ. 25 år. Aldrig pratat "skit" om mig. He,he! Eller har jag glömt.

Efter regn kommer solsken. Du behöver inte vara orolig. Tro mig!!

patrikke
Tjena
Den här hemsidan ger Dig info att söka i det län Du kan pendla inom.
Kanske finns där några guldkorn.

http://www.arenapersonal.com/default.aspx

Mvh
ozzy
Alltså, jag söker inte jobb.
Startade denna tråd lite allmänt.

Jag är sjukskriven ett bra tag till, skulle jag tro.

Af är nog mer ett vuxendagis som arbetssökande hamnar vid när de inte fått något jobb och stämplingsdagarna tagit slut.
En sista utväg.

Nu ska jag start en till tråd, även den i allmänhet.
Estrid!

Med dina åberopande kvalfikationer. Varför AF.

Du skojar med oss.





Sök jobb,sök jobb!! Vadå? sök jobb? Företagen flytta utomlands,företagen lägger ner sin tillverkning. Vad finns kvar att söka??

Jag tycker att dom styrande pratar med kluven tunga!!
Du måste ju naturligtvis vara inställd på att flytta för ett jobb, och då är det inte spanien eller kanarieöarna utan kanske sibirien eller långtbortistan som gäller, thomas2.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem