Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Internet och Mat

Internet och Mat

Nu har det hänt igen,det att jag glömmer bort att kolla vad som händer på spisen medans jag kollar på webben,vet inte hur många web-brända maträtter jag nu är uppe i,men åtskilliga är det.......

Hur är det med er,har ni också problem med Mat kontra Internet ?
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag litar på dig å gör jag det så kan jag lita på allt annat med så det så.
Thomas2-Hoppas Maten Smakade

jigsaw-Det är lugnt,vissa kan behöva det när dom sitter vid datorn,skrev du ju,och det var väl kanske det jag syftade på egentligen ,att jag själv kunde behöva,sort of speak......
netpet
Annons
netpet
Och när f-n nämnde jag ff?
Ozzy-Ursäkta,men vista och så vidare-Sorry.

Och friden lägger sej över IS då,

In kommer han,endast iförd hög hatt
Och på huvudet har han turban......
Jag köpte mig en liten låda som man placerar ett rått ägg i och sedan ställer man in den i micron.
Toppenbra att kunna få hårdkokta ägg på snabbt microvis, inget passande med äggklockan.

Det skulle funka kanonbra enligt reklamen men det första ägget jag testade med exploderade och jag fick skura micron.

Andra gången gjorde jag ett litet hål i ägget före och fick skura micron.

tredje gången hade jag ägget rumstempererat innan jag stoppade in det och fick skura micron.

Nu har jag dock kommit på hur jag ska göra med den lilla lådan, jag låter den helt enkelt vara där den står.
Ursäkten godtagen.
eftersom du,
Citat:
händer på spisen medans jag kollar på webben
Slut citat.
Någonstans måste man ju befinna sig med nätet eller hur?

I all välmening är vi

Mvh
Ozzy
Ozzy:Någonstans måste man ju befinna sig med nätet eller hur?Skrev du.Och får väl då anta att jag befinner mej nånstans halvvägs mellan nätet och spisen med en avstickare då och då till muggen,förstås.........

Tack Själv

P.S."händer på spisen medans jag kollar på webben",är det att använda spisen som tangent bord........
netpet.
Jag menar att är man hemma i kokkonst, då hinner man med även att kolla nätet samtidigt. Jag sätter tiduret, (batteridrivet), 20 min för potatisen, 1,5 timmar för köttgrytan osv.Jag har min Laptop på köksbordet trådlös. Så för mig handlar det om att vara flexibel. Ena handen med sleven i grytan och den andra på datorn. Det var bildligt talat, men inte så fel.

Men egentligen är det sant som Du säger. Som f.d. kock, så jobbar jag nästan på samma sätt i köket som vid datorn - har många järn i gång samtidigt, med överblick på allt som sker i tid och rum. Spisen blir som ett tangentbord. Eller man flyttar grytor som datormusen - med en glidande rörelse.

Men tidur på datorskärmen skulle sitta fint. Då har man helt plötsligt delegerat sina uppgifter i en och samma person.
Inte dumt eller hur?

Ha de
Ozzy-Jag har min Laptop på köksbordet trådlös-Skriver du,jag har trådlös router,men ingen laptop att ha i köket,tyvärr.

Använder för övrigt inte den trådlösa förbindelsen alls,än i alla fall,utan har två maskiner "kablade" bredvid varandra,där jag oftast har en till (typ)IS och den andra med spotify eller winamp mp3 spelare (har cirka 4.000 CD i mp3 format) eller/och LEGO Digital Desiger,vilket jag är barnsligt förtjust i.

Du me
(Dricker Inte)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem