Torsdag 16 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Scanna själv i butiken

Scanna själv i butiken

Ha.ha!!

Idag stod jag i kön på ICA. Kvinnan framför mig hade köpt ordentligt. Hon plockade upp ett berg av varor. Jag frågade lite roligt.

-Handlar du bara en gång om året??

Allmänt skratt. Minst sagt!

Men så visar det sig att hennes betalkort saknar täckning. Typiskt Nordea!!
Då blev det pinsamt.

Men nu till saken. Varför har inte min butik självscanning.

Det är inte roligt att stå i kö. Man kan inte prata med en bekant. Det är tabu. Man blir som en mussla. He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Tja, jag vet inte varför din butik har självscanning. Min har det och det är jag väldigt glad för. Det är så himla praktiskt.

Mest glad blir jag när det blir avstämning och jag bara har köpt ett par enstaka grejjor. Sist hände det när jag hade köpt en chokladask och en blomma.

Då kändes det riktigt bra.
leiake!

Glöm detta med scanning snarast!!

Maxi har scanning där vi handlar i bland.

Av 10 ggr blev vi sk. kollade 6 ggr. Alltså fick plocka upp alla varor på bandet. Trots att vi scannat rätt!

Detta ledsna man på! tro mig! Man känner sig som en tjuv!!
Thomas2!

Jag tror dig.!!

Men i framtiden finns det bara ärliga människor kvar. Då är
detta system med scanning bekvämt.

Jag får lära mig att ställa mig i rätt kö.Ha,ha!!
Annons
Jag tycker att självscanning fungerar bra. I början så blir blir det avstämning oftare, för att servern vill lära sig vad man är för en filur..

Ju mer man handlar utan att göra fel, ju färre avstämningar blir det.
Det gäller bara att inte göra något fel, för då hamnar man högre upp på listan över dom som skall kollas liter extra, och det tar lång tid innan systemet litar på dig igen.

Själv så får jag väl en avstämning kanske var 15:e gång ungefär, men har haft scanner i två år nu utan att ha gjort något fel.
Tja, jag kanske råkar ut för avstämning var 30:e eller var 40:e gång. Har använt självscanning i drygt 3 år och från början blev det kontroller betydligt oftare.

Det är precis som Fajjer säger, tror jag, systemet behöver få information om vilken filur man är.

Som sagt, jag tycker det är jättesmidigt.
Fungera bra????

Har aldrig haft något fel vid avstämmning. Ändå denna kontroll!

Nu skiter jag i det,ska sluta handlar på denna butik!!
Tja, jag tycker att det fungerar bra. När man scannar slipper man lyfta varor
* ner i vagn
* upp på band
* ner i kasse

Det räcker med att lyfta varor ner i kasse utom de gånger man råkar ut för avstämning, dvs ett lyft istället för tre. Och blir det avstämning är ju det enda extra besvär man haft själva scanningen.

Jag har inte heller haft något fel och för mig har - som sagt - kontrollerna blivit betydligt färre. Fast alla måste ju få göra det som känns bäst för dem.

Detta med självscanning har tydligen sina brister.

Men idag slog det mig hur idiotiskt det nuvarande systemet är. Dom kallar det snabbköp. Ha,ha!

Där stod jag i kö med 10 prylar. Väntade på en kvinna som lastade över 2 vagnar. Dessutom med en hand. På toppen av allt så har hon inga pengar på sitt kontot.

Tur för henne att man är flegmatisk.

Thomas2! Du kan inte mena allvar med ditt inlägg. Detta med självscanning
måste ju vara framtiden. Allt annat är ju löjligt.

Men det är givet att det måste kontrolleras.
Thomas2: Du har inget tålamod. Det tar sin tid innan systemet börjar lita på dig. Använder du scannern flitigt så kommer kontrollerna att minska för varje gång.

Det är ju bara en säkerhetsåtgärd för att minska stölderna och så. När jag var ny fick jag avstämning var och varannan gång..
I min butik hjälper dom till att packa upp och ner igen när man någon gång blir avstämd. Fungerar perfekt med scanning och man schwischar bara genom kassan och skrattar lite åt dom som köar....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem