Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Scanna själv i butiken

Scanna själv i butiken

Ha.ha!!

Idag stod jag i kön på ICA. Kvinnan framför mig hade köpt ordentligt. Hon plockade upp ett berg av varor. Jag frågade lite roligt.

-Handlar du bara en gång om året??

Allmänt skratt. Minst sagt!

Men så visar det sig att hennes betalkort saknar täckning. Typiskt Nordea!!
Då blev det pinsamt.

Men nu till saken. Varför har inte min butik självscanning.

Det är inte roligt att stå i kö. Man kan inte prata med en bekant. Det är tabu. Man blir som en mussla. He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jan_e: Vart bor du då? Är din ICA-butik en ombyggd lada?
Lidl borde köra med självscanning med det kassa system som de har idag. Då skulle nog jag handla där mer.
Nu har jag läst bloggar om självscanning. Det är fler än Thomas2 som känner sig lite snopna när det begärs avstämmning. HA,HA!

Många gör tydligen fel när dom köper sådant som skall vägas. Tomater är ett aber.Stoppar i påse. Man väger. Häftar fast kvittot. Men glömmer att scanna detsamma.

Om man behöver nya bärkassar. Glöm inte att scanna.
Annons
Jan_e! Håller med dig och har man lite pengar med sig eller vet vad som finns på kontot så ser man det på scannern. Funkar jätte bra tycker jag. När vi handlade till jul så var det långa köer till betalkassorna men till självscanningen gick det otroligt fort och lätt.
Min ICA butik är väl en av de som säljer mest i landet, mycket "fiskmåsar" här o handlar på helger och under sommaren och då är det extra skönt att slippa köa. För att inte tala om midsommar då åker man inte in o handlar......
Fiskmåsar = Sommargäster?
Skriker och skitar ner....
Ah, ok, då förstår jag. Var i Sverige säger man så, Västkusten, Gotland... undrar en jag som bor vid Västerbottenskusten.
I Roslagen runt Norrtälje, där dyker de upp flockvis.
Dom sista 10 ggr jag har handlat har jag blivit kontrollerad 8 ggr. Så varför detta påfund?

I dag slog det över... bar dom fara åt............

Dom har satt i system att kolla mig,och ändå har jag Smålänsk utseende!!

Men nu är det sluthandlat på denna matkedja,det finns fler.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem