Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

UPC

UPC

Hej!

Jag har märkt genom åren att massa människor INTE gillar UPC/Chello!

Men det är ju EGENTLIGEN jättebra att folk hackar, skäller, gnäller och klagar för det gör ju bara dom ännu bättre och till slut så blir dom lika bra/bättre än alla andra internetlev!

Av kritik LÄR man sig och det spelar ju dom i fatet också!

Jag tror Inte UPC/CHELLO kommer försvinna eller gå i konkurs bara för att folk irriterar sig på dom stup i kvarten!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har själv kört med UPC, och det funkar alldeles utmärkt om du bara slösurfar och ska kolla din mail. men kräver du en stabil uppkoppling är UPC inget allternativ. Jag som jobbar med internet hade jäkla problem med det. tex att varje fredag mellan 16-17 så sluta konstanta uppkopplingen och den var uppe i 5 min bröts för att koppla upp i 5 min igen och så höll det alltid på tills måndagen veckan efter runt 06:00, det upprepades varje helg. och då gör man som alla andra ringer supporten, de fixar nytt modem och nä det hjälper inte. Men då måste jag tillägga att det funka perfekt i ca 2 månader från att jag fick det. Men de ville hela tiden skylla på min utrustning fast jag testa med flera datorer, så problemet blev aldrig löst bytta till BBB istället och då fungera allting klockrent.
Sen så har UPC spärrat port 80 vilket suger ganska hårt om man ska köra webserver. visst man kan alltid köra på en annan port men det ska inte behövas. Sedan har även UPC dålig hastighet mot andra leverantörer så ska man skicka filer mellan polare (nej inte nödvändigtvis wäärz) så kan det gå jäkligt segt.

Det är mitt tyckte om UPC, men hade inget val när jag skaffa det. var enda leverantören som kunde leverera på kort tid eftersom det fanns i byggnaden och jag behvde det för att kunna jobba.
Svar till Rob:

Vad jag vet står det uttryckligen i avtalet att man INTE får ha en server bakom en UPCanslutning.

Då är det ju ens eget fel...?
Svar till Rob:

Så stog det i allafall i mitt avtal eftersom jag undra om jag kunde ha min egen dator som server!

Sen att dom stängt port 80 har ju sina randiga och rutiga skäl!

Det JAG inte gillar är portscanningen däremot men är verkligen UPC ENSAMMA om det???
Annons
Nej man fick inte ha server hos UPC, men det får man inte hos de flesta andra leverantörer heller. Men de spärrar inte port 80 för det, anledningen till att de har så är för att folk inte ska förvänta sig support på det och att de inte vill att folk ska starta sidor och liknande som använder upp för mycket trafik.

Men sen hur det kan bli ens eget fel att de spärrar port 80 vet jag inte riktigt? :)

Och portscanning kan/blir du utsatt för om du är uppkopplad mot internet, så vitt jag vet så portscannar ingen leverantör sina kunder. Det sköter alla andra små snorungar så bra där ute som laddat hem en portscanner.
Svar till Rob:

Nämen dåså...varför hade du en server bakom upc nä du VISSTE att det var mot avtalet???

Då ska man ju inte gnälla heller!

Som plåster på såren kan man ju säga att du var INTE ensam om detta!!!
Hej!

Det här med portscanning verkar ju på nätet ENDAST vara UPC förbehållet???

Men jag tror att det bara är mycket "bull" i det hela eller???

Sen att UPC har så taskig hastighet..ehh?

Numera har dom ju 8mb/sek ner och 768mb/sek upp precis som alla andra!
men alltså portscanning är något som någon utför för att testa säkerheten, för att leta efter brister där de kan ta sig in och har inget med någon leverantör att göra.

telia har runt 90kb/s upp och BBB har 1 mbit.. :)
Just ja sedan sa jag att de hade dålig hastighet mot BBB.. har de det fortfarande?

Tyckte de hade ganska dålig hastighet mot de flesta andra näten förutom SUNET och port80
Hej Rob:

Jag tror sakén är ändrad nu!!!

Och numera ligger UPC i mitten av prisklasserna också!!!
Hej igen!

Att UPC har spärrat port 80 gör ju faktisk saken ännu bättre eftersom dom e måna om sina kunder och att skydda dom från hackers!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem