Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

UPC

UPC

Hej!

Jag har märkt genom åren att massa människor INTE gillar UPC/Chello!

Men det är ju EGENTLIGEN jättebra att folk hackar, skäller, gnäller och klagar för det gör ju bara dom ännu bättre och till slut så blir dom lika bra/bättre än alla andra internetlev!

Av kritik LÄR man sig och det spelar ju dom i fatet också!

Jag tror Inte UPC/CHELLO kommer försvinna eller gå i konkurs bara för att folk irriterar sig på dom stup i kvarten!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Att spärra eller inte spärra port 80 gör det samma har man ingen webserver som tar imot svar på port 80 så kommer endå ingen cracker åt din dator eller filerna på din webserver du inte har...

Jag har UPC nu, med 8Mb och är väl rätt nöjd. Hade BoStream innan (4mb) och där var det ett sanslöst krångel innan det funkade i början. Men så var det visst för många, de hann ju inte med att koppla in alla som de lovat. Men när det väl kom igång och var inkopplat fungerade det perfekt.
Däremot har jag en känsla av att Bostream ändå var snabbare, trots att det bara var halva hastigheten. Ibland känns UPC otroligt slött.
Har märkt att det kan hjälpa att "starta om" modemet på UPC om internet känns slött (dra ut sladden från väggen helt) vilket bekräftas då jag mätt hastigheten med tptest före och efter. Konstigt att det är så egentligen...

Men jag tycker det känns för dyrt alla bredbandsuppkopplingar fortfarande. Nu betalar jag 439kr/mån, vilket jag ser som ett nödvändigt ont.
Har man en gång börjat med bredband är det ju omöjligt att gå tillbaka till vanligt 56-modem...
Runt 200kr/mån tycker jag känns skäligt för bredband runt 10-20mb, eller vad tycker ni andra?
Får väl jaga billigare (och snabbare?) bredband sen när detta ettåriga bindningsavtal gått ut.

Förresten, ni som kan lite mer dator än jag (gissningsvis) - spelar själva datorn stor roll för hastigheten på internet, alltså processor, ramminne osv... Eller hänger allt på uppkopplingen?
Om man har en PII på säg 350mhz med 64mb ram, går det då långsammare att surfa/ladda ner saker än om man skulle ha en P4 på 3.0mhz med 1gb ram?
Hejsan!
Undrar bara: Vad är UPC/Chello för något?
Annons
Clayman, med en sådan dator kan det gå slöare att visa bilder och att kolla på pdf:er och liknande på nätet. Men ladda ned filer går inte slöare, så gennerallt sett så spelar datorn ingen roll hur snabbt det går.

Håkan
Det är en internetleverantör i mängden.

En fråga bara för jag skulle vilja lära mig lite mera i denna djungel ?
Vad är port 80 för något ? Idag för första gången när jag via en länk skulle gå till en sida (kommer inte ihåg vilken ) så dök det upp en skärmbild som sa att port 80 var spärrad från och med nu.
Är det något program på min dator som har spärrat eller är det min Internet-anslutningsleverantör (Tiscali ADSL) som har spärrat ?
Hoppas att någon kan ge mig kunskaps-tips i detta ämne.
Hej igen!

Är det nån som är missnöjd med UPC och varför är jag intresserad av att höra detta!

För ett par år sedan var det ett himla rabalder om både det ena och andra!

axe.

vad port 80 är beror på sammanhang. port 80 refererar dels till port 80 på datorn som är den vanliga porten man kör webbserver på men det är även namnet på ett företag som är en av internets backbones i sverige, så om din leverantör har spärrat tillgången till ett internet backbone så är de helt sjuka i huvudet.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem