Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Vad heter filmen?

Vad heter filmen?

Det var en film som skulle ha premiär nu nån gång. Den handlar om folk som lyssnar på dom döda via radio. Och sen skulle det komma ett spöke över till våran sida. En skräckfilm tror ja.
Jag har sett trailern, men jag kommer inte ihåg vad filmen heter.

Om någon har sett filmen: Var den bra eller?

Det är några filmer till jag undrar över, men jag kan fråga om dessa senare.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja du bra fråga hittar iaf inget på SF som kan stämma in på din beskrivning.

Enda skräckisarna jag kan komma på nu som går på bio är The Grudge och Exorsisten: The Beginning
Kan det vara White Noise du eftersöker? - http://www.whitenoisemovie.com/
-Nepp, har inte sett den, bara trailer.
Tack. White Noice heter den.
Annons
Hej.

Nu leter jag efter en gammal film. Det är ett gäng som håller till i en underjordisk anläggning, där dom forskar om andra dimensioner. När dom väl lyckas öppna en portal, får dom med sig ett monster, som liknar Alien, över till vår sida. Sen håller det där monstret på och jagar alla tills bara några få är kvar. Och i slutet av filmen spränger dom monstret i ett hiss-sjakt. Och sen va filmen slut. Bara några få klarade sig.
tänker du på The Thing när de är på arktis eller om det är antarktis?
Tack.

The Thing är från 80-talet nån gång, tror ja. Den har jag redan i min samling. Spelet också.

Den filmen jag tänker på, skulle jag tro var inspelad, nån gång, i början eller mitten på 90-talet. Jag kommer inte ihåg vad den heter men namnet slutar på 2 eller en romersk ll:a.

I uppföljaren till filmen håller dom till på en ö, där det är en rymdvarelse som tar kål på alla en efter en. För att dom har experimenterat ihjäl rymdvarelsens fru.

Är det någon som känner igen detta?
Låter bekant om de är på en ö i tvåan.. men kommer inte på vad den heter
Synd att jag inte fick reda på va filmen hette, men här e en film till jag leter efter.

Dom här filmerna som heter "The Living Death". Det finns en nyare film, mycket roligare, häftigare, som bygger på samma tema. Jag har bara sett slutet på den, så jag missade vad den hette. I alla fall så var det några ungdomar som gjorde inbrott i ett bårhus i slutet av filmen. Allra sist sprängde dom en atombomb över området. Sen vaknade dom döda iallafall. Sen var filmen slut.

Är det någon som känner igen detta?
Jönsson , hur kan man vakna död? :)
Night of the living dead heter filmen.
tror jag det var iaf.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem