Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vin är inte gott

Vin är inte gott

Jag har aldrig tyckt om vin. Är det extremt dyra viner. Då går dom ner.
Men den "skiten" jag köpte" igår. Den ligger i avloppet nu. Den har ett literpris på 68:-. Fy vad äcklig den var. Ställde in den i kylen. Då blev det odrickbart.

Konstigt att dom får göra reklam i SVT med så dåliga grejer. Där står ju folk och uppmanar andra att dricka alkohol. Det är 14% så det är inte att leka med.

På grund av missöde igår så fick jag i mig en stor skvätt. Men jag fixade min berusning på ett naturligt sätt.

Jag kröp fram och uppför trappan till TV och sovrum. Man måste vara försiktig när man blir till åren.

Får jag se en idiot till som står och fantiserar om olika vinsmaker. Då ......!!!

Läs om mitt äckliga vin.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=291&a=448619
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

haha , vinet smakar tydligen efter förpackning, det hade jag ingen aning om

eller är det förväntningar som gör smaken.

hoppas att du har något annat att dricka i kväll Leiake
ta något beprövat, så inte kvällen blir förstörd.
Aldrig gillat vin, aldrig gillat "fyle" överhuvudtaget... tycker att det är beskt, brännande och allmänt illasmakande... sen blir jag bara sömnig av "fylet" också, så vad gott gör det egentligen?

Tacka vet jag äpplejuice, en rejäl välsmakande arom, uppfriskande och inte blir man sömnig heller!
Ska man bli piggare så finns ju kaffe!

//Breeze
Göcke!

Idag blir det klorerat kranvatten. Såg i lokaltidningen att vi har världens bästa kranvatten i min by. Ofattbart. Mer mineraler än i Ramlösa.

För att återgå till viner. Man läser instruktionerna. Kryddig,Fruktig,Bärsmak,Lakrits o.s.v......... Det är obegripligt.!!

Det är ju rena dravlet. Vin är äckligt i lägre prisklass.

Får man fråga vad du dricker Göcke.? Tror du ligger mer åt öl än vin.
Du behöver inte svara men många är nog nyfikna. Men på fredagar verkar du extra pigg. Men det kan ju vara andra orsaker. Ha,ha!!





Annons
Breeze!

Jag läser alltid dina inlägg. Där kan jag se att du talar sanning. Men du vet att man blir sömnig. Du har givetvis provat en "fylla" annars kan du inte veta det.

Det är inte förbjudet att skriva inlägg på IS med 1,0 i blodet. Men jag har varit med så länge så jag märker detta direkt.

Ibland tycker jag det är mysigt. Mycket mysigt. Men för mycket skämmer allt. Gör som Thomas2. Han går och lägger sig.

Ingen har väl missat mina inlägg.





Jag har ingen förståelse för vin… som någon sa “det är inte färdigt”. Jag får en översyrlig känsla i käkmuskulaturen, blir som en åtta i nyllet och grinar illa. Jag kan inte förstå hur vinprovarna kan mangla fram hur många ord som helst, just för att det ska definieras in i minsta detalj om hur smakupplevelserna upplevs som dom olika viner tydligen ska ha, eller har.???!!! Man kan se hur deras blickar “himlar” av oändlig smakfantasi. För mej är det samma sak varje gång som jag skall delta i sådana sammanhang där det ska smuttas på vin eller champagne, antar att jag inte ser överdrivet imponerad ut…man får väl stå ut. För min del är det yrseln man är ute efter…Jag föredrar hellre drinkar som är både godare och friskare. Känner snålvattnet börjar rinna till nu, snart dags för “på spåret”…En god grogg sitter inte illa heller.
lasse940!

Ha,ha! Du kan uttrycka mina innersta känslor. Helt klart.

Det är yrseln man är ute efter. Troligen. Eller att hämmningarna släpper och
man blir som en människa.

Många är ju så blyga så det är ofattbart.
Apropå alkohol, 1977 va jag nere till Korea av en spec. anledning, där köpte jag bla. en flaska koreanskt gin, men den smakade som terpentin, det va det äckligaste jag smakat. Min svärfar hade en gång i tiden varit målare, så jag överlämnade resten av innehållet i flaskan till honom, han tackade sååå mycket.
lasse940 !

Det här blir som att vi ´chattade". Snabba svar! Jag köpte kinesisk whiskey i samma läge som du.

Fullständigt odrickbart.Men det är bra. Häll kräkmedel i allt utom i mammas köttbullar.
kräkmedel??? i groggen??? jag är inte oäven, det måste jag prova...
lasse940 !

Ha,ha! Jag tvivlar! Du häller inget i din grogg som är negativt.

Möjligen Anabola Steroider. Så du blir större. Du verkar väldigt stor.

Uppskattar din medverkan på IS.



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem