Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vin är inte gott

Vin är inte gott

Jag har aldrig tyckt om vin. Är det extremt dyra viner. Då går dom ner.
Men den "skiten" jag köpte" igår. Den ligger i avloppet nu. Den har ett literpris på 68:-. Fy vad äcklig den var. Ställde in den i kylen. Då blev det odrickbart.

Konstigt att dom får göra reklam i SVT med så dåliga grejer. Där står ju folk och uppmanar andra att dricka alkohol. Det är 14% så det är inte att lek...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Vin är ju gott!! Om man inte dricker en hel spann!!
föredrar ÖL . om jag skall dricka och vara vaken.
och tar ett par glas vin till maten.
men har aldrig fattat klyket i hur de sätter smakerna på vinet.

vin framhäver smaken på maten är min åsikt.
men att dricka sig redlös på det? nänä
då har proppen gått ur förlänge sedan, rena sömnmedlet.
Redlös o redlös…man blir redig o stor, i alla fall stor???!!!
Det va två skogsmöss som hittade en slängd brännvinsflaska i skogen, dom lyckades efter mycket möda och stort besvär skruva upp korken på flaskan. Där fanns det några dyrbara droppar kvar som inte ens våra skogsmöss kunde undvika. Dom delade och drack o drack och blev således bra på pickalurven. Efter ett förfärligt festande slog sig den ena musen för bröstet och frågade, harru sett nån kattjävel än….
Annons
Jo du, leiake... sist jag var på systemet var väl nån gång på 80 talet.
Nja, kanske jag köpte nån vinglögg senare, det är väl det enda jag skulle säga mig gilla av de starkare dryckerna. Har inte blivit nån vinglögg de senaste 5 åren iallafall.

Öl kan vara gott ibland... dock räcker en 6 pack mer än ett år för mig

Billig i drift, alltså...
Vad är det för fel på Norrlands Guld Export som köps på bolaget? Då vet man vad man får för pengarna! Sen bakfyllan blir dessutom mindre än på billigt rödtjut.
Vad är det för fel på Norrlands Guld Export som köps på bolaget? Då vet man vad man får för pengarna! Sen bakfyllan blir dessutom mindre än på billigt rödtjut.

Där har ni en äkta kännare.

Finns bara norrlands guld om man diskueterar öl.
Dock behöver det inte vara export, går lika bra med klass1.
Favoriten är 2,25:an men så är jag bara en barnunge än

Varför betala dryga pengar för vin,när det finns Jordgubbs-saft......
netpet.
Varför betala dryga pengar för saft...är man snål kan man hålla sej till vatten och gå in till en mindre snål granne och fråga om man kan tänka sej få krama ur lite av dennes ex. citron...
Betalar inte,Jag brukar naturligtvis plocka av grannens Jordgubbar,vad annars?
nu ska jag gå in och hälsa på grannfrun...medan jag kokar potatisen...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem