Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Rally tävling

Rally tävling

vill pusha lite för vår rallytävling i mars
kolla in denna länk å läs :www. limams.com

Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Jaha ja, du är rallyintresserad.
Då är vi åtminstone 2 som delar det intresset här.
Ska ut på rally i helgen som anordnas av järbomk.
Det är ju inte så långt emellan till lima.

Har du kört själv fjällkobonde?
Jag körde en 142, a för ca 10 år sedan.
Tyvärr var mina tider på de få tävlingar jag körde inte så bra, men kul var det!
patrikke
ha ja å rally bil jo du de skulle se ut de.....................
men är mitt stora intresse utöver jordbruket

Jag vill ochså puscha för tävlingen i lima! Dom har jätte fina vinter vägar har aldrig hört att det någon som har klagat på dessa fina vintervägar. Hoppas att ni får fint väder där uppe den 7mars
Annons
Jag har en emitent idé. Varför inte sponsra Leiake för ett race bland buskar och träd?

Vi ordnar en bil, en c-licens, ett wildcard, lägger 50-100:- var.
Hela IS gänget åker upp och hejar fram Leiake ur första snödrivan.

Boendet lär han fixa själv om han fått fart på bilen, då blir det gratis övertnattning på närmsta hospital.

Håller ni med, visst e de en go idé. Och vi hjälper en pensionär ut i livet.

Internetstart sponsrar givetvis det mesta med bilen fullkletad av loggor och dekaler
även undertill, troligtvis dessa som blir sedda i TV. (bottenloggorna)

Häng på nu folks!

ursäkta felstavningen; skal vara eminent
Om inte leiake vill så är jag ledig:)
Rally på vintervägar…fortast eller snabbast, spänning och allt vad det innebär. Har aldrig haft något som helst intresse för denna typ av sport. En av anledningarna är när man ser dom däck som är godkända i sammanhanget men som inte får användas för privat bruk. Rallysporten på vintervägar skulle vara mer sportig om det användes vanliga standarddubbdäck eller vinterdäck utan dubbar. En annan anledning är när någon brakar in i ett träd eller i bästa fall in i skogen, den publik som då störtrusar med andan i halsen till olycksplatsen för att se hur det gick för både förare och fordon. Oftast så går det kanske bra med föraren, men fort undan med vraket innan nästa ekipage kommer…Nu har publiken upplevt en avåkning som det ska pratas och kommenteras om… såg du? Hörde du? Jävlar vicken smäll…men såg du inte innan… Tacka vet jag familjerally…lugn o ro utan stress…
Nu har jag bestämt att jag ska till lima.
Finns det några bra ställen att stå på? Går det att få något förhandstips om nån vet nåt än?
Parkera bilen på ett ställe som heter heden där fins det bra parkering nack delen är att man får gå uppför en bra bit det är långa backar vet inte hur dom kör där i år om dom kör uppåt eller nedåt på den sträckan.samtidigt kan du gå in och få dig en kopp kaffe av fjälkobonde!!
Hur hittar jag till heden då?
Är det säkert att de kör den sträckan?

Vet du när starten går också så man kan planera när man ska åka hemifrån?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem