Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Djurplågeri

Djurplågeri

Så har det uppdagas igen hur kan myndigheter se mellan fingrarna när det gäller djurplågeri? Satt och tittade på nyheterna vad får man se? jo djur som lever i en misär utan dess like ! Jag tror jag vet vem det är det har ju pågått i flera år varför ska djuren få lida? jag blir så ledsen och arg så jag vet inte vad man kan göra åt eländet. Tänk om man skulle behandla gamla och barn på detta vis då tog det inte lång tid för myndigheterna att rycka in. Hoppas att denna mäniska får djur förbud Vad säger lrf om detta?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

tycker ämmnet inte ens är värt att diskuteras på is, så jävligt är de
som sagt ja vet mycket om detta ärende men kan inte säga eller skriva så mycket om de.// fjällkobonde tillika mr tacos lillebror
obs
det är inte mina djur de gäller , ville påpeka detta
Det är ju troligen människor som mår psykiskt dåligt som plågar sina husdjur.

Dom måste bo väldigt isolerat annars hade ju grannarna larmat tidigare.
Kolla då in detta;

http://def.con.ca/bonsaikitten/bnw.html

De flesta bilderna är radera men ett fåtal finns kvar i galleriet.

Alberto
Annons
fjällkobonde, visst skall det diskuteras här och överallt,
bör det uppmärksammas och förhindras!

Så att myndigheterna vaknar och stoppar djurens plågoandar.

Håller vi tyst, så kan de bara fortsätta att blunda för hur illa djur behandlas!!!
Jag läste en insändare där vedebörande tyckte att man skall inte plåga katter och möss med vetenskapliga tester.

Man skall testa det på människor som sitter i fängelse.

Så får man 2 månader för rattfylla på Tidaholm. Då får man stå ut med att gå med grejer inopererat i huvudet.
Ja kanske det människan är ju också ett "djur"!
fjällkobonde, visst skall det diskuteras här och överallt,
bör det uppmärksammas och förhindras!

Så att myndigheterna vaknar och stoppar djurens plågoandar.

Håller vi tyst, så kan de bara fortsätta att blunda för hur illa djur behandlas!!!

varför ja inte vill prata om de det är att personen i fråga är så till den milda grad farlig att om hon får veta att jag sitter å skriver om personen ifråga så skulle personen kunna skjuta ihjäl mig tro mig så funtad å farlig är personen

å pensionär det är så jävligt att de som uppmärksammats i media är bara en bråkdel av vanvård å misskötsel av djur i minst 15 år tillbaka de finns bilder som ingen av er vill se eller ljudupptagningar på djur som är så hungriga att de skriker efter mat alltså de skär i kroppen av rysningar när man hör dessa djur skriker
å de är ett långvarit svältande!!! av djur som pågått
SÅ JA SÄGER HÄR Å NU :
JA HAR TOTAL NOLL TOLERANS MOT DJURPLÅGERI
men som ja skrev de år så jävligt att se detta så ja kontaktade lrf:s ordförande bara för att prata om de å ja mår idag fortfarande illa att sett å hört ovanstående saker huva trots att det inte gäller mig
hoppas du fick en bra förklaring från mig // fjällkobonde

fjällbonde,
Jag kan förstå att Du vill skriva mer!

Men visst skall vi uppmana alla andra att,
belysa det elände som finns, när det gäller
djurplågeriet och vanvården!!!

Jag tittar ofta på "Animal Planet"det finns gånger jag blir tvungen att avbryta
då det är alltför plågade djur man får se.

Men också att man kan få tårar i ögonen när djur tas om hand och räddas,
från vanvård, och får ett fint liv!!
Albertos länk var vidrig att titta på. Jag fick gå å kräkas. Fy attan att sånt kan pågå på 2000 talet. Skulle bombhots minst!
Håller med dig fjälkobonde! Totalt livs farlig människa,är bered att göra vad som helst! Varför ska djur och barn få lida av vi vuxna och unga gör?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem