Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Djurplågeri

Djurplågeri

Så har det uppdagas igen hur kan myndigheter se mellan fingrarna när det gäller djurplågeri? Satt och tittade på nyheterna vad får man se? jo djur som lever i en misär utan dess like ! Jag tror jag vet vem det är det har ju pågått i flera år varför ska djuren få lida? jag blir så ledsen och arg så jag vet inte vad man kan göra åt eländet. Tänk om man skulle behandla gamla och barn på detta vis då tog det inte lång tid för myndigheterna att rycka in. Hoppas att denna mäniska får djur förbud Vad säger lrf om detta?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

mr taco va menar du ???
utveckla resonemanget lite
Ja djurhållning…stackars djur som inte vet vad dom går till mötes, vare sej med eller utan vår mänskliga kärlek???!!!
Jag vet en slaktare som berättade om att han sent om sider fick sina känslor medvetna när det va´dags för “slaktmasken”, han berättade om ögonblicket och ögonkontakten då själva uppdraget skulle ske…han undvek ögonkontakten trodde han… han jobbar nu mera som fasighetsskötare.
För många år sedan såg jag ett omdebatterat reportage om transporter av nötdjur i södra Europa, där djuren kopplades fast i djurens huvud och horn…hissades sedan upp med kranar (kanske 10-20 meter) upp i luften, för att sedan sänkas ner i nästa transportkontainer.
För helvete…vi nordeurope´r är alldeles för klena???!!!
Fjällkobonde ! Jag menar att vi vuxna låter barnen se på när vi är osams i fyllan eller har djur när vi inte klarar av att sköta dom med mat och foder. Jag riktar inte något mot dig fjällkobonde snarare tvärt i mot.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem