Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Gmail

Gmail

Hej!
Är det fler än jag som har problem med att öppna Gmail-konto på google? Jag får upp att sidan Redirecting to /gmail och sedan blir svaret att sidan kan inte visas.
Tacksam för svar
Med vänlig hälsning
Tina
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Tina är det när du skall registrera dig som du får problem
har du blivit inviterad?
det kan bero annars på att du har för hög säkerhet på din browser.
Hej
Jag har registrerat mig och har varit inne på mitt konto. Det är när jag försöker logga in på annan dator för att läsa mail förutom hemdatorn. Jag försöker logga in på gmail och då blir jag vidarekopplad och sedan stoppar allt och sidan kan tydligen inte visas, jag kommer inte längre än så.

Tack för det snabba svaret
Tina
Jag använder mig av min gmail varje dag hemma (och då och då på andra datorer) och har inte upplevt detta problem (har hemma Norton Internet Security - allting På utom "Blockering av annonser" och "Barnsäkerhet" då "Blockeringen" stör jäkligt mycket i surfandet)
Annons
Hade det problemet jag med förut. Jag tror jag löste det med att byta webbläsare.
Har inga problem att öppna gmailen, vare sig hemma eller på jobbet - så ingen aning - tyvärr.
//Urban
Det hänger ihop med webbläsaren när man har problem att logga in på gmail. Uppdatera till senare internet explorer för det är bara den som strular, inte firefox eller mozilla.
Gmail strular nu för mig och några av mina kompisar också, och inte bara med Internet Explorer. Problemet som vi har är att man "fastnar" vid inloggningen, när man skrivit in användar-id och lösenord och skall logga in så får man en vit sida där det står "Loading..." uppe i vänstra hörnet och där fastnar man. Ibland kan det komma vidare efter ett par minuter men ofta kan man vänta 5-10 min utan att nåt händer.
Detta började för ett par veckor sedan, har tidigare fungerat mycket snabbt och bra. Inga förändringar gjorda i min dator så _något_ har hänt hos Gmail,.. :(
*Huga* -Jag har inte varit med om detta problem, tycker att det har funkat jättebra... men nu blir jag lite skraj... har efter ganska lång tids testande börjat använda denna adress som en av mina "riktiga" adresser...
F-n vad konstigt - det har alltså funkat helt problemfritt för mig *ta i trä*.
Berätta gärna vidare om ni hittar lösningar på era problem med inloggningen/Lycka till!
Har ni kontaktat Google? Vad svarar de i så fall?
Till Rob.

Varför förespråka Explorer ?

Jag säger tvärtom!

Ta bort skiten och installera den mycket säkrare och bättre Firefox istället!

Har installerat webläsaren på alla mina kunders hemsidor, och andelen fel, och antalet självinstallerande skitprogram har minskat till nästan noll! Dessutom så slipper du strulet med att ladda hem en massa insticksprogram, Firefox talar om vad som fattas, och installerar det åt dig mycket smidigare än explorer....

Dessutom så körs Java, som inte finns i Explorer längre, mycket bättre ihop med Firefox! En bättre integration av programmet helt enkelt!

Kan man, så bör man...... uppgradera till Firefox alltså....

//
"Rob", jag har senaste ver och uppdateringar till Iexplorer men ändå fastar jag ofta vid inloggning till Gmail.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem