Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

RENSING AV DATOR???

RENSING AV DATOR???

finns det någon som kan hjälpa mig, jag är novis på detta med dator, min dator börjar bli slö/långsam (tar tid att öppna program), HUR GÖRA, ÄR osäker på vad man måste spara och kan radera, Enligt Norton är min dator OK.
Brinken
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Ozzy!! Du är värre än jag någonsin varit,när det gäller webbläsare... 3 st.

Jag hade 5 på min gamla dator. Ie7,safari,opera,ff,flocks.!! och på senasre tid,maxtorn. 6 var det visst!!
Nä nu får det räcka. G.Chr. den har jag bara för syns skull och ev haveri av de andra.
Men IE8 har blivit min standardläsare. Ganska komplett i mitt tycke. FF började bete sig konstigt för ett tag sedan. Den sa med ett fönster att jag inte stängde på rätt sätt. Ominstall från grunden av rubbet. Rensade allt i registret inkl. sparade hemsidor och tillägg. Annars gick det inte att få en ny fungerande FF.
Bra att veta kanske.
Per Ask
Ja det var en tanke som slog mej om alla extra program. men du har ju det helt perfekt , prova det nya på reserven blir det bra så åker det in i stora maskineriet.
Det är nog bättre många gånger att låta programmen växa till sej med uppdat mm när dom är nya. Jag har ju inte varken tid eller inga kunskaper att hålla på o laborera o det är väl tur det för man är ju nyfiken på allt nytt, det ska man ju vara.
Det blir inte jämt som man har tänkt sej, men så är det med mycket här i livet


Ha en trevlig Helg

Gorani
Annons
Haha läste igenom era program listor vilket fick mig att tänka på när jag testade program när jag var mindre. Hade ungefär 150 program instalerade och ja det var minst det, ingen överdrift. Hade minst tre fulla listor med program när jag tryckte på alla program i startmenyn. och då hade jag rensat den listan lite hela tiden eftersom alla inte fick plats ;)
Tur att det fortfarande är valfritt vad man får ha installerat i sin dator. minimum-maximum kan man ju dryfta om. Jag skulle säkert klara mig med ett minimum. Men man är som man är och får stå för sina handlingar.
Men snart är det väl "China" även på vårt nät och då behövs inga webläsare eller program alls. Man behöver inte ens skydda sig med Anitvirusprogram längre,
Snart behöver vi ingen dator heller. Det roliga läggs sordin på för gott.
Så var det med det.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem