Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Dörrförsäljare

Dörrförsäljare

Härom dagen kom en kvinna och ville sälja en flygfoto på mitt hus. Det var så vackert att jag köpte det.

Men nu till frågan? Är det inte förbjudit med dörr försäljning? Eller är jag ute och seglar??
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Är det förbjudet att sälja dörrar?
Ja,tro det om man säljer vid dörren!!
Jag tror inte det är förbjudet. men vad som är viktigt, det är att man har rätt till ångervecka. men det skall tydligt skrivas in i ev. tecknat köpe-avtal.
Rätta mig om jag har fel.......

blir jag pådyvlad ett uppskagsverk eller ngn anna åldring. skall jag ha rätt till ånngervecka. Om alla visste det då skulle många slippa bli lurade.

Men en falska orientalisk matta är nog en annan sak.
då får man nog skylla sig själv.
Annons
Varför jag ställde denna fråga var, att jag har hört att det är förbjudit,men jag är inte säker. Polisen på detta forum vet nog.
Polis, polis.........Vad är Du!?

I dag kan man inte vara säker på någonting.
(Men Majblommorna då) är det förbjudet att sälja/köpa. Har man medverkat till ett brott då. lindrigt men ändå.

Nä, nån ordning får det va! Men ett intressant spörsmål som kräver ett svar.
Vi kan väl knappast ha det sämre än de i kina )

http://www.radio86.se/kina-idag/nyheter/4073/dorrforsaljning
Ozzy! Jag var "Dörrförsäljare" en gång i tiden. Jag sålde ett bokband som hette "Vår Vackra värld"

Tänk att lura på folk sådan skit,man skäms nu.
Det är nog preskiberat vid det här laget. sluta skäms. skit och skit. Jag tror den människan hade ett visst nöje av detta bokverk i alla fall.

Min salig mor hade flera inbundna band i sin hylla. tio tjugo band i serier.
"Fredmans Epistlar" var en serie på sex band. Den har i alla falla förnöjt mig en hel del.
Det är inte förbjudet. Bara i Kina. Gogglade på "dörrförsäljning"
Min största önskan i detta liv är att hålla mig frisk.

Men sedan har jag några önskningar kvar. Lagstifta förbud mot telefon och dörrnasare. Jag har nix på telefon. Det hjälper, men inte helt. Tyvärr.
Men det är bra.

Sedan har jag en skylt vid grinden." Hunden är snäll bara ni inte klappar
honom". Då hugger han direkt. Den hjälper. Men inte helt.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem