Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Dörrförsäljare

Dörrförsäljare

Härom dagen kom en kvinna och ville sälja en flygfoto på mitt hus. Det var så vackert att jag köpte det.

Men nu till frågan? Är det inte förbjudit med dörr försäljning? Eller är jag ute och seglar??
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Nej det är inte förbjudet, men det gäller att kolla upp avtalet, men detta ska gå att säga upp inom en vecka. Ångerveckan you know.
Polisen har talat.
Just det. Avtalet och ångervecka. Men vilken åldring tänker på det när de blir förvillade av proffs. Det borde utgå ngn slags folder till hushållen om detta. För risken ökar hela tiden vad det verkar. Det har fötts en ny näringsgren för ett visst slags folk. De har lärt sig att svensken är ett lättlurat och naivt släkte i gemen.
Naturligtvis, det finns undantag.
Vi borde ha en plastskylt på våra ytterörrar. "gören Eder icke besvär" på fyra språk.

Jag har talat
Ugh.
De sk åldringsbrotten idag är följande modus (modus = tillvägagångssätt)
Man är från hemtjänsten
Man vill låna papper för att skriva meddelande till grannen
Man vill kontrollera vattenmätaren (aktuellast)

Man (dvs jag) blir djävligt förbannad på dessa personer och nästa alla som begår dessa brott har en annan nationalitet.

Det här är känsligt att säga och jag slutar här, men man skulle kunna säga att det handlar om två nationaliteter.
Annons
OK! Då lär man få leva med detta i framtiden. Men det gäller att se upp med vilka man släpper in. Kolla man på Efterlyst i tv-3 så får man svart på vitt var det handlar om.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem