Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Förslag till ny kategori

Förslag till ny kategori

Jag gillar verkligen Internetstart, men jag märker de kategorier som nu finns inte riktigt räcker till. Det blir utsvävningar som till slut leder till låsning av tråden.

Vore det inte bättre att lägga till ”Fritt Forum”, där alla får uttrycka sig om vad som helst. Även sådant strider mot IS´policy. Moderatorerna kan ju alltid låsa ämnet om det spårar ur.

Jag hade tänkt ge ett seriöst svar på en tråd, men upptäckte att den blivit låst!
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ett litet inlägg, men kanske under fel rubrik.¨
Jag tänker inte "rocka röven av Er", men jag är inte inte dum i huv´et för det. Jag blir så ilsken när det ideligen skrivs om oss som pensionärer, som en grupp mindre vetande!
Pah! Dagens pensionärer är mer aktiva än de som förvärvsarbetar idag. Nu stack jag ut hakan eller hur? Men jag ser och känner alltför många "slöfockar" för att kunna skriva något annat. "Va, f-n soc pröjsar vet Du"!
Jag har barn och barnbarn och ser hur de förvärvsarbetande föräldrarna jobbar och håller på. Men så ta mig tusan att de har det jobbigare som föräldrar idag än när mina/våra två barn växte upp under 60-talet.
Och när dessa ungdomar sedan skapat sig en egen familj med två barn vardera, ställer jag som mormor/farmor upp och tar hand om ungarna när det behövs.
Men jag har också ett eget liv, med egna intressen och en önskan om att få ut mer av livet innan det abrubt tar slut.
Mina meriter skriver jag inte när här, det skulle bli för många ord, men att jag arbetat som sekreterare, säljare, lärare, datorinformatör, skribent m m bjuder jag på.
Vad vill Du tråden ska handla om egentligen? Kanske jag har missförstått Dig.

"leiåkes hörna"
"jigsaws fredagstankar"

Estrid!
Fy bubblan va du kom med synpunkter å annat! Man vaknade till där ordentligt. Jag hoppas inte du menar att jag som vanlig människa skulle se ner på dig som pensionär. jag högaktar den äldre generationen som jobbat å slitit hela sitt liv för att vi lite yngre ska ha det bra. (fjäsk kanske) Apropå vad tråden ska handla om... vad fanken som helst!
Vi hörs eller syns på Flashback!
Annons
Pellet
mailla mig gärna så får du mobilnummer så kan vi snacka! du tror jag e en jävla suput som inte kan skriva utan en massa "gök" i kroppen. HA, visst e de lättare å ratta av sig med en gök i sig men tro inte att jag inte kan va allvarlig emellanåt.
Vad är Flashback
Och för övrigt räcker det med Forum för min del.
Det finns många Forum av olika slag, som Du säkert vet. Och det är svårt att vara aktiv på alla.
Eller hur?
Estrid
haha flashback kanske inte e din melodi men.... okay här e en länk.
http://www.flashback.se/
man måste som vanligt bli medlem om man ska "snacka"
Hej igen! Jag ser att min tråd fortfarande ”lever”.

Då passar jag på att ta upp det här med den sk psykvården. Hur i hela fridens namn kan läkare skriva ut psykofarmaka till tonåringar? Förmodligen för att bli av med dom ur vårdkön. Men vad blir följden? ”Smygnarkomaner”!

Ungdomar som springer till läkarna och hänvisar till självmordstankar, ätstörningar mm mm. ”Behandlingen” på akutpsyket blir ju bara ett par dagar på avdelningen och ett nytt recept i handen. Terapi och samtal borde vara det rätta.

Jag har sett mönstret på nära håll, så jag vet att jag har rätt!
"myran"
Jag sa ju att den skulle hålla om den var av Björntråd-
+
På tal om psyk....
Läste nånstans att det finns psykiskt dåligt mående överallt
bland allla levande varelser,
Människor,Hundar,Katter,Hästar,Höns och så vidare......
Låter inte särskilt skoj att vara en deprimerad Älg,
och sen få tillbringa månader på nån psykavdelning bland
Psykotiska renar,maniska marskatter,Suicidala Vildsvin och andra mer
eller mindre skumma pälsbeklädda individer
från djurens vansinnigt avskjutna värld.
Kan vara ren turen kanske,att man är människa,
och inte vara lika utsatt föt hotet om att bli avskjuten......

vadå-spån



Pettersson:

Tja, säg inte det. Här i Sveriges Chicago känner jag mig inte säker att bli ”avskjuten” på väg till Clas Ohlson. För att inte tala om de skolungdomar som blivit mördade på sin ”arbetsplats” i USA, Finland osv.
myran-
Det är ju i och för sej likadant här
- men -
jag tyckte det snackades om "spåning" och då får vi lova att släppa verkligheten en stund...eller?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem