Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Glasögon

Glasögon

Hej. En liten varning angående glasögon i plast. Köpte ett par i Augusti 2007, sådana där utan bågar, som alla kineser har. Nu har dom krakelerat. Läste på på nätet och fann att det var en vanlig åkomma om glasen var antireflexbehandlade och/eller hårdbehandlade. Det sistnämda var mina, då optikern menade att det var ett måste för att glasen skulle hålla där skaklarna var fästa. Gick till optikern f&#...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Tack Per för svaret, så nu vet jag.
Det tog en vecka, men i dag fick jag besked att dom fixar fram nya brillor på reklamation.

BoboSlacke
BoboSlacke!

Det var som "tusan". Det var duktigt gjort.

Du kanske vill nämna vilken firma som var så tillmötesgående. Det är nog en av dom få i detta landet.
Annons
Det var en av lågprisoptikerna, NettoOptik, som tog sitt ansvar utan några hot om Sverker eller ARN. Ansåg att det blivit fel i produktionen.
Jag har haft glasögon i snart 15 år och alla har varit av plast. De har fungerat alldeles utmärkt, är lätta att bära och sköta. Visst har det blivit en del repor, men inte värre än att jag kan fortsätta använda dem utan problem. "Krackelerat" har dom absolut inte gjort. Man kan ana små, små repor, men det är inget som stör.
Givetvis har jag ett extra par om olyckan skulle vara framme.
Innan jag, tillsammans med min optiker, beslöt vilken typ av glas jag skulle ha, fick jag testa båd glas och plast. Men de av glas kändes alltför tunga för mig, så därför blev det plast, ett beslut jag aldrig ångrat.



Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem