Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Söker husvagn

Söker husvagn



Jag söker en husvagn med reg.nr DCC-901. Polar 445.

Är det någon i Gästrikland som har sett den och kan meddela mig var den finns ?

Mitt telefonnr : 026 - 270135.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Axe!
Jag blev nyfiken nu, är den stulen eller nåt?
Polar 445, är det de som är silverfärgade och sluttar i framkanten?

Jag brukar ta en sväng på kvällarna ibland och kan ju hålla ögonen öppna.
Det är bara att ringa bilregistret.
Den har varit avställd sedan -95
Om du ringer Transportstyrelsen på nr 0771-25 25 25 så kan du få fram ägare
Annons

Det är jag som är ägare men jag sålde den för en billig penning. Men köparna drog iväg med den innan jag hann gå in och hämta registreringspapperet. Så nu måste jag fortsätta och betala registeravgiften.

Det var därför som jag chansade på att någon skulle få syn på vagnen så att jag kan få köparna att skriva på ägarbytespapperet.
Det var surt. Har du ingen aning om vad de heter eller telefonnummer eller så

Nej jag har ingen aning. De var inte svenskar utan pratade halvdårlig engelska.

Deras bil var en liten lastbil med vit hytt och ett rödmålat flak.

Jag fortsätter att leta vidare.
Ring VV och fråga hur du ska göra,jag tror det går att avregistrera den utan skrotintyg när det är en släpkärra. Annars är det bara att strunta i att betala registeravgiften..
Gör en polisanmälan ,
ser ju ut att vara rätt skumma varelser, om de bara drog
Axe!
Hur går det med husvagnen?
Jag mötte en liten sådan lastbil på motorvägen i veckan.
Det var en grusbil, kan det vara samma?


Kan detta ha med den bilen att göra?
http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.1132641

Det är bara en spekulation från min sida

Du har helt rätt patrikke. I går kväll ringde man från polisen i Gävle och sa att min avställda, gamla husvagn fanns på husvagnsparkeringen i Furuviken.

Jag åkte genast dit och kollade men kunde inte hitta vagnen.
Idag åkte jag till polisen i Gävle och gjorde en polisanmälan. .Därefter åkte jag till Furuviken igen för att kolla en gång till. . Och tro det eller ej på en parkering utanför husvagnsparkeringen stog min gamla husvagn. . Kvällen före stog den inte där. . Jag åkte bort till receptionen på husvagnsparkeringen och pratade med dem och det visade sig att minst 10 st husvagnar med i huvudsak irländare fanns på campingen.

När jag åkte ut från campingen såg jag att en person stog och fotograferade min gamla husvagn och då åkte jag in på parkeringen och det visade sig att det var en parkeringsvakt som höll på att skriva ut en parkeringsbot att sätta fast på husvagnen. . Han sade också att eftersom jag var registeread som ägare skulle jag få betala boten.

Jag åkte då tillbaka till polisen i Gävle och talade om att jag hade hittat vagnen och frågade om jag kunde få skruva loss nummerskylten. . Svaret var att det fick jag absolut inte göra utan polisen skulle åka dit och konfiskera vagnen så fort de fick tid att göra det.

För säkerhets skull åkte jag ner till Furuvik en gång till och då kom det 6- 7 st husvagnsekigage körande ut från campingen. . Jag följde efter dem och de svängde in mot Korsnäs/Bomhus. . Efter ca. en km svängde de in på en väg som hette Gamla Furuviksvägen och sedan in på en stor gräsyta vid äldre bondgård. . Jag såg att en av bilarna var den lilla lastbilen som hade kört iväg med min gamla husvagn. . Så jag ringde till polisens sambandscentral i Gävle för att tipsa dem om att min gamla husvagn som de hade sagt att de skulle konfiskera förmodligen skulle återfinnas vid Gamla Furuviksvägen och inte vid Furuviks camping. . Då fick jag svaret att polisen hade ändrat sig och inte skulle konfiskera vagnen för det här var ett civilrättsligt mål och inte ett brottsmål.

Jag åkte då raka spåret till min gamla husvagn och skruvade loss nummer skylten. . För jag måste lämna in den till bilregistret i Örebro för att kunna få vagnen avskriven från mig. . Sedan åkte jag en sista gång till receptionen på husvagnscampingen och berättade för dem vart de 7 husvagnarna hade flyttat. . När jag så skulle åka hem och körde förbi parkeringen där min gamla vagn stog visade det sig att två personer satt i vagnen och en röd Opel Astra ( EFC 564 ) stog bredvid vagnen.

När jag kom hem gick jag in på "bilregistret" för att kolla vem bilen var registrerad på. . Då visade det sig att bilen varit avställd sedan 2009-04-16.
Sedan ringde jag igen till polisen i Gävle för att berätta om den avställda bilen som fortfarande körde omkring. . Och jag bad dom att åka dit och kontrollera bilen och gubbarna som satt i min gamla husvagn. . De här gången blev svaret att det hade inte tid att göra det och det fanns så många andra ärenden som var mycket viktigare.

Punkt och slut nu för min del , jag har fått tag på nummerplåten och sedan får väl polisen prioritera som de anser vara det rätta.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem