Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Söker husvagn

Söker husvagn



Jag söker en husvagn med reg.nr DCC-901. Polar 445.

Är det någon i Gästrikland som har sett den och kan meddela mig var den finns ?

Mitt telefonnr : 026 - 270135.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

axe , problemet är nog inte över, p-boten kommer till dig och betalar du inte så höjs den och med hot om annat.


Dessa gossar som du drabbats av har gjort detta förr,och vet bristerna i det svenska systemet.

Skulle inte förvåna mig om det finns fler bilar som rullar runt och är avställda.
i den gruppen.
Axe!!
Den kan ha stått i furuvik?
http://gd.se/nyheter/gavle/1.1136234

Jag tycker du ska ringa polisen och berätta läget, pga parkeringsböter osv, det är som Göcke säger.

patrikke ! . Det du föreslår har jag redan gjort. . Se i mitt långa inlägg på sid1.
Men tyvärr är svaret från polisen bara att de kan inte göra något för det här är ett civilrättsligt fall (ärende). . Men jag har nu fått tag på nummerskylten till den gamla husvagnen och jag kommer att lämna in den på bilregistret i Örebro.

Polisen skulle ju också inte göra något åt den avställda Opel Astra'n som jag ringde och berättade att den stod bredvid den gamla husvagnen. . Dom hade så mycket annat viktigare att göra nu under midsommar.

Ibland blir man helt mållös och undrar vad det är för samhälle vi lever i.
Annons


Jag tycker för övrigt också att polisen borde kontrollera med engelska myndigheter att de nummerskyltar som de mindre lastbilarna och husvagnarna har (GB) är registrerade och lagliga. . Om så inte är fallet borde man kunna utvisa dem från Sverige. . Och se till att de inte kommer tillbaka nästa år.
Hmm, jo de har ju haft full upp med älgkalven Kalle
Axe, jag blev att tänka på hur du kan göra.
Du åker dit där husvagnen är, berättar för polisen lika som innan hur läget är och när de säger att de inte har möjlighet att komma så säger du: Ok, då tar jag bössan och gör upp med dem själv.
Då tar det inte lång tid innan de kommer och de frågar då var bössan är?
-Det finns ingen bössa, säger du.
-Men du sade ju det i telefonen , säger polisen då.
-Ja och ni sade att ni inte hade möjlighet att komma också.

Då är det största arbetet gjort, att få dit polisen.
Sedan tar du med dem till din husvagn med dina papper och skriver ägarbytet, eller tar tillbaka husvagnen om de vägrar, några pengar har du naturligtvis inte sett till.

OBS! Jag uppmanar inte att du tar med dig bössan eller att du gör något brott, mer än att dra ut på sanningen lite grann på samma sätt som polisen gör när de säger att de inte har möjlighet att komma.

Å nu får jag nog faen för detta
axe!

Jag kollade din profil. Framförallt fotot.

Ditt CV verkar betryggande.

Jag "zommade in fotot". Tittade på dina ögon. Du är nykter. Dessutom har du vackra ögon.

Angående husvagnen. Skyll dig själv. Typisk "svartaffär".

Du gör inte om den.
Axe! Hur gick det med den här husvagnssoppan?

Det enda som hänt är att jag skruvade loss registreringsskylten och nu har jag lämnat in den på transportstyrelsen i Örebro.
Sen får vi se vad som händer.
Det lät vettigt.
Hoppas att det löser sig med det nu.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem