Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Mejladressen POP

Mejladressen POP

Jag försöker köra mitt nya @internetstart.se konto via outlook 2007.
Utgående fungerar inte!
"Skicka testmeddelande: Tidsgränsen för åtgärden överskreds innan servern för utgående e-post (SMTP) svarade. Kontakta serveradministratören eller Internet-leverantören (ISP) om problemet kvarstår."
Mitt namn: Namn
E-postadress: namn@internetstart.se
Kontotyp: POP3
Server för inkommande: pop.gmail.com
Utgående: smtp.gmail.com
Användarnamn: namn@internetstart.se (samma som e-postadress)
Lösenord:********

Den utgående servern kräver autentisering, samma inställningar som inkommande e-post
Serverportsnummer: Inkommande: 995, Utgående: 465

Likaså om man vill ha mejlen i mobiltelefonen.... Försöker man lägga till mejladressen där (namn@internetstart.se) så går det inte för adressen måste sluta på @gmail.com


Vad är det som är fel?
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej har samma problem till Windows Live Mail. fick denna länk av Daniel när jag mailade honom om problemet.
Jag har inte kunnat lösa det. Har testat med IMAP med.
http://www.google.com/support/a/bin/topic.py?hl=en&topic=9202

Hoppa
s du löser det.
Jag kollade på den sidan utan att fixa det. Det var där jag fick serverportarna. Jag vet inte vad som är fel..... Får inte kontakt med utgående servern...
Vi får hoppas att vi kan få nån hjälp med detta. Kan det ha med administratörsrättigheter att göra eftersom det står Internetstart.se i slutet?
Jag håller tummarna så vi kan vidarebefodra mailen.
Annons
Kan detta ge vägledning. Jag är inte så insatt grundfrågan:
Båda är ju G-konton
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.234765/sa-kor-du-gmail-i-outlook

K
lipp & klistra.
Jag har gjort detta också. Det vidarebefodrar @internetstart.se till outlook 2007, men det borde gå att konfigurera själva Outlook till att hämta @interstart.se mejl direkt, utan vidarebefodring....eller går inte det? Kunna skicka och hämta direkt från outlook 2007? När jag låter outlook söka efter serverinställningar, så får jag till svar att jag ska verifiera e-mailadressen....Men, den är ju den jag fått av Daniel. xxx@internetstart.se
Gör som jag automatisera dina G-mailadresser i webbläsarens
Fältet Favoriter i IE eller andra webbläsare.
Jag har 2 Gmailadresser som jag vidarebefodrar till Win Live Mail och med dessa har jag inte haft några problem.
Har även använt Incredimail,win mail samt Thunderbird och aldrig stött på detta problem med någon annan mailklient eller mailadress.
Har nu ISmailen som genväg på skrivbordet och det funkar ju men jag ser ju inte om det kommer in mail.
Till och med Hotmailen går ju att vidarebefodra utan större problem.
Vi får hoppas att Daniel eller Göcke eller någon annan kan fixa detta.
Själv använder jag enbart den webbaserade tjänsten, tycker den fungerar ypperligt och så har man backup på nätet ifall datorn skulle gå sönder.

För att få in mailen i Outlook tror jag ni ska använda mail.internetstart.se som POP adress.

Smtp beror på vilken bredbandsleverantör man har.

Hjälpte det?
Daniel
Även om man vidarebefodrar sina mail till Outlook eller nån annan mail klient så sparas ju mailen i Gmail om man nu ställt inställningarna så. Det går ju även att vidarebefodra sina mail till en annan mailadress.
Men detta med POP3 hade varit kanon om det går att lösa.
Har suttit och lekt lite med portar nu på morgonen men inte kommit nån vart.
Gjorde som Daniel föreslog, men ändrar man till mail.internetstart.se från pop.gmail.com, så fungerar inte inkommande post heller: "Logga in på server för inkommande e-post (POP3): Det går inte att ansluta till servern för inkommande e-post (POP3). Kontakta serveradministratören eller Internetleverantören (ISP) om problemet kvarstår."

Ändrar man utgående server till den man fått av sin bredbandsleverantör, så fungerar inte det heller, i mitt fall smtprelay1.telia.com:
"Skicka testmeddelande: Det går inte att ansluta till servern för utgående e-post (SMTP). Kontakta serveradministratören eller Internetleverantören (ISP) om problemet kvarstår."

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem